Å som i Åland

Snacka om att man var kass på bowlingen. Den hära förbannade rännan kan man ju plocka väck. Men efter ett tag kom jag på tekniken. Fick strike två ggr i rad en gång*stolt*. Alla andra kastade sina klot så tyst, vi nissar på bana ett och två höll ju på att ta håll i golvet. Dunk lät det varje gång*höhö*.
Det var ju tjejerna mot killarna. Det var nog inte det bästa valet från tjejernas sida. 1:a Pappa, 2:a Daniel, 3:a Björn, 4:a Mamma, 5:a Jag och sist Jessan. Tänk att jag slog Jessan och hon har bowlat mycket mer än mig - are you impressed? I´m impressed ;o)
Höll ju på att slå dit en gång, men jag fick missna klotet på banan, nån som känner sig träffad?*thihi*

Sen efteråt körde vi runt i Vägga för att dra ut på tiden och göra mamma och pappa nyfikna. Sen parkerade vi en bra bit bort för att gå till Terassen. Det var pappa och mamma inte beredda på.
Jag tog kyckling med pommes. Det var gott, fast dyrt. Mamma tyckte det kändes kontisgt att barnen betalade hennes måltid. Men hon och pappa fyller ju år så det blir deras present. Plus den resan jag vann innan jul.
Det var någon golfresa i Norden. Visst, de är inte intresserade av golf men en VIP-resa med gratis flyg, hotell och mat är inte fy skam. Och så får de välja vilken tävling de ska till, någonstans i Norden.
Visst, jag hade gärna åkt själv, har ju inte flygit i mitt liv eller bott på något hotell som jag kommer ihåg. Men mamma och pappa förtjänar det.

Tack för en trevlig kväll igår. Den tävlingen vi skulle ha hemma hos Jessan och Daniel var ju roligast. Man skulle hitta på städer och länder m.m på en bokstav som lottades fram. Citerar pappa när han drog en bokstav: Å som i Åland. Då tappade både mamma och jag luften och de andra oxå fast kanske inte lika mycket*ler*. Hur dum kan man bli när man säger det enda landet på Å? Vi strök den bokstaven...

Nähe gick upp tidigt idag för att hinna med lite. Ska tvätta två bilar idag både på insidan och utsidan. Sista gången jag tvättar min innan domedagen*snyft*.
Och så ska jag göra biologibreddning, historia och fysik*sucka*.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits