Arbetat i trädgården

Drömde inatt.
Mamma och jag skulle köra en röd ferrari men jag hade problem att sitta ordentligt i den, mysko. Helt plötsligt sprang min bror och jag ifrån någon som besköt oss med bomber. Först var det ett spel men sen var det i verkligheten. Vi sprang över en äng och lyckades komma utan bomberna som helt plötsligt blev till snöbollar. Fick en hård boll på armen kommer jag ihåg.
När ängen var slut kommer vi till en lövskog på ett berg/kulle. När jag fick syn på Ludde verkade jag vara ensam. Han hade framtassarna på en gren och baktassarna på en annan. Sen ser jag Fia ligga ett par meter ifrån han. Hon sov ihopkrupen, Ludde tittade på henne. Jag klappade honom på huvet med båda händerna, precis som jag har brukat göra. När jag skulle pussa honom vaknade jag...

Hur tyder man denna dröm? Någon?

Idag hade jag bara fysik. Fick studentmössan idag*jippie*. Nu e det bara 8 ½ skolveckor kvar. Jisses vad tiden går.

Lämnade in min bil på servis, till pappa asså. Ska ju besiktiga nästa vecka. Tog pappas bil hem.
När jag kom hem vid tolv så tvättade jag den både på insidan och utsidan, men det vet pappa inte om att jag har gjort, ska bli en surprise =o)
Sen snyggade jag till lite i trädgården. Blev klar halv tre. Men det finns säkert massa till att göra i trädgården men man kan inte göra allt på en dag.
Ska laga maten till mor och mig. Björn och pappa ska ju stanna på pappas jobb och hålla på med bilarna.
Får ju Björns aluminiumfälgar till min bil*hihi*. De har visst redan kränkt på däcken och satt dit vikter, så nu kan jag sätta på dom här hemma när jag vill. Men det blir efter besiktiningen. Framdäcken på sommardäcken är nämlisch precis godkända. Dubbdäcken är mycket bättre på den fronten.

Fick sms av syrran idag att vi ska ut och bowla på lördag =o)  Mamma, pappa, björn, jag, Jessan och Daniel . Ska bli kul.

Mamma var så trött igår när hon kom hem från jobbet. Hon märker att hon orkar inte lika mycket som innan hon fick MS och hon har svårt att acceptera det. Hade jag mad haft om man inte orkar med det vanliga tempot. Det blir ju inte bättre med att de e så få folk ibland på ÖB. Om man kunde hjälpa till...

Därför får jag göra ännu mer här hemma så att hon inte känner den stressen att städa här. Hoppas att brorsan hjälper till utan att man ska be och tjata.

Något förslag vad man ska ha till middag? Har bara ätit ett par mackor och några godisbitar som var kvar efter lanet.

Sa jag att jag köpte ett underställ på Maxi för 25 kr? Sådan ställ kostar 300 spänn på Team Sportia, vilket kap. Var i storleken XS men det passade ändå och jag brukar ha medium*hömm*. Fast byxorna är ju liiiite tajta.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits