Nära missa avgången

På årets varmaste dag "jobbade" jag ;o) Jag satt och solade, pluggade och halvsov ibland. Jo och så testade jag massagestolen de har på stationen. Det var väldigt obehagligt ibörjan men sen var det skööönt =o)

Direkt på morgonen städade H och jag balkongen, jag dammsög, han torkade bord å stolar och medan jag riste sittdynorna så torkade han golv. Det blev så fint så. Ja det var väl det arbete jag gjorde igår.
Behöver jag säga att det tetades som vanligt?

När jag solat ett par gånger och så, tänkte jag vila lite. Somnade ju lite då och då. Och typiskt går larmet när jag sover. Jag rycker till lite frånvarande och ska ta på mig skorna (som jag givetvis hade knötna). Jag tog på mig dom men knöt ju givetvis inte.
Eftersom jag har mitt ställe allra längst bort så var de halvklara när jag kom till vagnhallen. Jag som alltid brukar vara först*hjälp*. Och jag har mitt larmställ allra längst bort. När jag tagit på mig sockarna och stövlarna och drar upp byxorna så är de redan borta från sina larmställ. Jag bara trär över ena hängslet och rycker åt mig jackan och hjälmen och springer mot bilarna. Förstabilen var det ingen idé att springa till. Ser stegbilen startas och sattsar på den. Porten är halvvägs upp när jag är bakom stegbilen. Givetvis krånglar handtaget. Sliter upp dörren och A frågar om jag hinner. Jadå säger jag och hivar in allt och hoppar upp. Jag hade väntat ändå, säger A. Sen kör han iväg och förstabilen har fått ett litet försprång*pust*.
Jag ska aldrig sova på stationen mer. Men det var ju för att alla andra var nära vagnhallen när larmet gick.. Snacka om att adrenalinet fick gå igång där. Annars går det väl inte så mycket men nu hade jag bråttom.
Larmet var ett automatlarm till ett dagis. Falsk som vanligt.
Tur det för jag var pissenödig så fort jag vaknade*sucka*.

Sen vid halvfyra körde de och handlade till grillningen. Efter det så körde jag hem till mitt påskfirande. Såg på http://www.raddning.com att de hade fått ett automatlarm till karlshamns AB ca en halvtimme efter jag körde. Aja det blir säkert någon gräsbrand imon*hoppas*. En liten en hade ju inte skadat. Och då ska jag inte sova och inte vara kissenödig.

Igår när vi kom hem käkade familjen påskbord*mumma*. Sen lekte vi "barn" vid ett par bäckar vid jättegrytorna. Kul att få vara barn igen, var så länge sen vi var där sist*höhö*. Men vi rensade så att bäcken rann på lite bättre (FORS) =o)
Behöver man säga att man var nära att plumsa i? Fast jag var inte den ände*asg*. Blev ni lite blöta om fötterna?
 Imorse tittade jag på Björnbröder*hihi*.

Och nu tänkte jag ut i det fina vädret. Funderade på en cykelrunda och köra utafasikens på stigarna*tjohoo*.

Dagens låt: Phil Collins - No Way Out

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits