Svar

Jag har fått svar på vad det stod på papprerna som läkarna hade skrivit:

posteriora = bakre

malleolen =fotknöl, ankel, benknöl på ut och insidan av underbenets nedre ända

tibia = skenben/underben

dislocerad = feläge, urledvrickning, motsatsen till detta borde då logiskt sett bara odislocerad.

Jag har en fraktur genom bakre ankeln på underbenet.
Samt att frakturen ligger i rätt läge så den inte behöver opereras eller dras i läge.

Kul info. Jag ska iaf be om att se röntgenplåtarna ;o)
Jag ska se om man kunde få bilderna hemskickade för det kunde man få för en liten peng.
Hade varit coolt. Titta här är mitt skelett!!*höhö*. Vaddå då?

Fick hjälp på ambulansforumet. Ja jag hänger till på det forumet oxå.
Funderar på att spela brännboll i sthlm med poliserna på polisman.se-forumet...
Jag får se hur det blir...

Idag gick det bättre att hoppa runt, hade ju sällskap idag ;o) Jag kommer hoppa som en galning efter lite träning. Om man inte slår på arslet och bryter handleden. Nä nu ska jag inte vara så negativ. Men det är svårt att låta bli*mummel*...

Höll på att ramla baklänges när jag hoppade in genom dörren när jag kom hem. Hade varit kul att ligga avtuppad tills brorsan kom hem...
Och i trappan har det varit nära med. De här förbannade kryckorna... Man kanske skulle vara lite mer försiktig.
Tog en skål med sallad i med tänderna. Mamma blev inte så glad, men jag lyckades ju bära den själv. Alla måste ju serva mig hela tiden, tycker det är så jobbigt att leva på andra så. Försöker så gott jag kan själv, även om det är lite riskfyllt.
Nähe, det har varit en lång dag. Nu ska jag sova sååå gott med det kliande betongklumpen. Om man skulle ta ett par tabletter på en gång, då däckar man nog rätt snabbt*thihi*.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits