Ikea och hospitalet

Ikea i Kalmar var vi på i söndags. Det var stort, nytt, massa skrikande barn, massa det-måste-jag-ha-men-var-ska-jag-ha-det?-saker.
Trött var jag av förkyldningen. Hade två kuddar, en mp3-spelare i bilen och blundade en stor del av resetiden.

Massa fina naturområden som man ville ta kort på såg man dock när ögonen var öppna.
Jag skulle vilja bli en mästerfotograf och kunna ta snygga svartvita bilder. För svartvitt är snyggare än färg, om man lyckas med bilden alltså.

Igår var jag på jobb. Mådde pyton på morgonen men var bättre senare under dagen.

Idag när jag vaknade hade jag huvudvärk och förkyldningen var ännu värre.
Efter en timmes försöka-vakna-och-överleva-dagen så ringde jag och sjukanmälde mig och gick och lade mig. Frös så jag fick ta överkastet över täcket. Vaknade inte förrens halv 12. Ändå lade jag mig tidigt igår...

Så idag har man inte gjort så mycket vettigt.

Just det ja...
Jag var ju på sjukhuset igår..

Positiva: Jag får belasta foten hur mycket jag vill, inga problem med deltidsbrandman.
Negativa: Det tar ETT ÅR innan skadan är helt läkt, dvs brosket är okej igen. Hon sa att mitt brosk aldrig kommer bli lika fint igen och jag kunde få problem med det om 25-30 år. Kul att se fram emot. Förhoppningvis är jag redan brandmästare då *haha*.
Ska röntga foten under belastning...

Det har nog inte gått en enda dag då jag har haft ont i foten. Varför satte jag mig på hästen?
På tal om det drömmer jag om så många hästar jag får rida. Saknar hästar. Saknar min Freja som jag har hört blivit såld igen. Jag vet inte vart. Jag kommer aldrig se henne igen min lilla gumma.

Drömmer gör jag varje natt, vecka efter vecka, månad efter månad. Varje morgon kan jag säga vad jag drömde, vissa otäcka, andra lite mer glada.
Kan man inte ha en off-on-knapp i huvet?




Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits