Ingen ska stoppa mig

Fick min plattskärm idag. Snacka om lätt, och tunn...
Jag har fått mycket plats över på databordet :o) Nu kommer skärmen längre bort så det blir bättre för ögona..

Cyklade till jobbet idag. Har ju kört bil ett par veckor för förkyldningen och lathet.
Men jag har ju motionerat på jobb och när jag kommit hem.

Idag fick jag stå lite vid försorteringsbordet. Det är det roligaste på jobb. Slita och dra massa skit. Fast visst, ibland är det äckligt skit. Hörde av kollegorna att de en gång hittat nån pryl från reningsverket, som ja, legat i riktig skit, då luktade det illa. Tur man inte fått nåt sånt i buren än.

Jag ger han svar på tal, han som verkar skeptiskt mot brandkvinnor.

När han får reda på att jag ska bli brandman säger han:
(ps. han har en sån dära ton som inte alls är positiv)
- Du ska inte bli deltidare då?
-Jo jag har redan ringt så de ska kontakta mig när nästa utbildning ska ske.
Tystnad några sekunder.
- Du ska inte göra lumpen då?
- Nej de har lagt ner civilplikten så det är ingen idé.
Sen blev han tyst, han hade inget mer att säga. Det låter inte myclet så, men det kändes så skönt att ha svar på tal.

Nästa dag börjar det pratas om ambulanssjukvårdare.
- Du ska inte bli ambulanssjukvårdare?
- Det är ett intressant jobb (sa jag nåt i den stilen).
Då blev han genast positiv att jag hade nåt annat i tankarna.
- Man behöver väl bara vara undersköterska för att köra ambulans, säger han.
- Onej nu måste man vara väldigt utbildad för att vara ambulanssjukvårdare.
Sen sa han inget mer om det.

Men hallå, menar han att jag först ska bli undersköterska, sjuksköterska och sen ytterliggare akutsjukvård och prehospital eller vad det heter. Jo det är ju bara dax att krysta ut en unge innan jag börjat jobba.

Nej tack. Har inte mina föräldrar (mamma) lyckats få mig på andra tankar med hot och nervärderingar på vad jag klarar av så ska inte ingen annan heller kunna stoppa mig.

PS. Han vet fortfarande inte om att jag varit på stationen i 3 ½ år och varit ute på snart 30 larm. Jag väntar på att han ska komma med någon dum kommentar. Ha..Ds.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits