Snart deltidare?

Idag är jag glad. Glad så att det pirrar i magen.

Deltidarnen J kom till jobbet från semestern idag och undrade om han jag ringde hade hört av sig om detta med deltid.
Det har han inte.
Men då fick jag reda på av J att de hade pratat om att ringa stationen i Karlshamn och fråga hur mycket utbildning jag har ifall jag kan börja direkt utan utbildning.
-Men jag har ju bara rökdykt två ggr påpekade jag.
-Är du rädd eller? frågade han.
-Nä sa jag.
-Du kan rökdyka med mig så ordnar det sig. Då får lära dig allt eftersom.

G u l p. . .

Nu börjar jag bli liiite nervös. Och jag måste hårdträna nu när foten verkar må bra. Har inte haft ont i den på en vecka iaf.
Jag måste få upp kondisen innan jag ska testa mig. Hjälp... snart är det pao rikigt.
Om jag nu är tillräckligt utbildad enligt deltid. Och vad de på stationen säger*hehe*. Jag får förvarna dom på söndag. De vet ju inte ens om att jag ska bli deltidare. Tänkte ju överraska dom om jag nu blev det.


Vaknade inatt av ett jädra regn. Trodde ju att det skulle läcka in genom taket tillsist.

Igår kollade vi upp en paintbollbana i Idas skog. Det kommer bli såå bra. Jag längtar tills jag tar på mig m90-stället och krigsmålning*höhö*.

Idag köpde jag inlines så ikväll ska det åkas med brorsan. Jag kommer glida lätt nu :o)

Men det har ändå inte varit min dag idag. Slog mig på fingrarna med hammaren, slog mig med kinden med hammaren (inga frågor tack) och sen slog jag till andra kinden med sopkvasten.
Som om det inte vore nog stack jag mig på glas som gick rätt igenom handsken*grr*. Men det var inte så farligt som det kunde blitt.
Och när brorsan och jag skulle tävla vid ett par rödljuse för jag växelknoppen i handen.  Alltså jag har overdrive. Femmans växel är en knapp som sitter på knoppen.  Jag drog ut kablarna.
Som tur är han man en bror som nyss kommit från sitt jobb. Han hade lixom verktyg runt midjan så han fixade det utanför mammas jobb.
 
Lyssnade i bilen idag: Carola - På egna ben

Kommentarer:
Postat av: Jocke

Jag håller på dig!

2006-08-16 @ 10:49:44
Postat av: Brandkvinnan

Tack :o)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits