Prov

Ja då var man nere i Revinge. Denna gången ville jag absolut inte ner. Lämna de där hemma var skitsvårt. Och mamma som behöver mig som mest nu.
Hon tackade mig innan jag körde iväg för att jag varit hemma och spelat hennes favvomusik så hon tänkte på annat.
Jag ska ta ledigt på onsdag eftersom mamma är ledig då. Kommer hem imon igen. Jag missar inget viktigt på onsdag, får bara göra en uppgift om AFS som vi ska ha avslut på.

Idag skulle vi ha individuellt prov i trafikolycka. Första gången vevade jag RH-pusher åt fel håll så jag fick vänta till sist för att göra om allt igen. Problemet var att jag satt på den isiga asfalten och lixom inte brydde mig att jag frös.
Lärare C undrade om jag var sjuk eller arg på mig själv för att jag inte klarat det. Nej då säger jag.
Givitvis var det ju för det här med syrran och mamma. Men jag klarade mig att hålla masken.

Men när lärare C och lärare/brandman K kommer och frågar om jag är sjuk eller vad det var.
Då kunde jag ju inte hålla tillbaka tårarna längre. De hjälper mig upp och frågar vad det är som är fel och håller om mig. Berättade ju allt.
Fick äntligen tröst, de var så snälla mot mig.
Och C och G (som hade fått veta av C om mig) trodde att det inte alls skulle vara några problem att ta ledigt.
Sen blev allt mycket bättre. Jag samlade mina krafter och gjorde provet en gång till. Denna gången galant och med 4 min marginal.

Och nu ska jag ha rökdykning. Det ska visst vara varmast hittils :o)
Oj måste kila.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits