Rökdykning

Hur kunde jag glömma att skriva att vi hade ju rökdykning i fredags?
Vi skulle kolla på brandförlopp i övertändningscontianern.
Efter att ha haft en genomgång med läraren vad vi skulle titta på skulle vi klä på oss. Ivrig som jag var så blev jag klar långt före de andra. Inombords hoppade man ivrigt som ett litet barn och hade inte så stor tålamod på att de andra "segade" sig. Fast de klädde väl sig bara i normal takt...

När vi äntligen kom in i contianern kom jag längst fram. Det var så vackert att titta på lågorna. Efter hand att det brann mer så sa läraren att vi skulle backa bakåt. Jag kom så jag var nästan längre fram än läraren. Men han sade ju inget, jag vill ju se om min värmetolerans från bastun hade gett resultat... Det hade den..
Det blev varmare och varmare, jag fick byta ställning ibland och lufta i kläderna så att jag inte skulle bränna mig.
När jag kom ut och tog av handsken skulle jag ta upp hatschen för att andas vanlig luft så brände jag mig på masken. Den var varm. Fick ju ta på handsken igen.
Sen efter en stund ser jag att jag bränt reflexerna på armarna. Då var det varmt :o)
Hihi skönt att man tål lite värme nu ju.

Sen skulle vi till en annan station med en annan lärare. Vi skulle lära hos om brandpost, pumpen, grenröret och koppla slangar. Rulla ut och ihop slangar med.
Det var väl skoj. Grenröret såg lite annorlunda ut än det jag har handskats med. Men det var ju inga konstigheter ändå.
Vi fick spruta lite vatten från ett par strålrör.
En sak jag måste träna på är att arbeta med handskar. Jag är inte så van vid det. När jag rullar slang när de har tvättats kopplar jag ju grov, och smalslang utan handskar och torra kopplingar.
Så det ska övas med handskar.

Nähe jag har fortfarande inte börjat plugga...

Kommentarer:
Postat av: Jocke

Brända reflexer - now we're talking!! ;)

2006-12-05 @ 09:42:11
Postat av: Brandkvinnan

Jupp men jag var nog den enda som lyckades med den bedriften ;o)
Äntligen börjar det hända saker på skolan =o)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits