Andar

Tror ni på andar?
Jag gör....
Jag har märkt av dom...

En gång när jag reste mig från skrivbordet och gick en meter så kände jag en stark kvinnoparfym. Så starkt att jag stannade upp. Har aldrig känt den parfymen innan, ingen jag känner har den. Sen var den borta...

Efter några veckor när jag reste mig från datan kände jag samma parfym igen, precis som om någon stått bredvid mig och tittat.
Jag frågar mamma om mormor luktade parfym. Mormor dog ju när jag var tre månader så jag kan ju omöjligt veta. Mamma säger att hon brukade alltid lukta parfym... Lite läskigt, men endå är jag glad om det verkligen är hon som är här. Eftersom det bara är farmor som lever bladn far- och morföräldrarna så vill man gäran ha en till i sin närhet, även om jag inte ser henne.
Nästa gång jag känner parfymen ska jag gå in till klädkammaren och lukta på mormors folkdräkt, den luktar förhoppningsvis lite fortfarande...

Tror ni på andar? Ni kanske också har personliga erfarenheter?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits