Klippa med 730 bar

Vaknade klockan 4 inatt av att Ludde hostade. Skulle precis gå ner när mamma hade gått upp, hon hade ställt klockan vid den tiden så jag slapp gå ner. Somnade inte förrens rund sex. Så när klockan ringde halv sju var jag astrött. Fick tända lampan och bända upp ögona och tvinga på att se ljuset. Det hjälpte inte så mycket. Trodde jag hade dragit mig några minuter men när jag kollade var klockan redan tio i sju. Skulle ju iväg halv åtta. När man kommer ner yrvaken läser man det man inte vill läsa. Mamma skrev att Ludde att blodig avföring, förbered på det värsta, ska ringa en akuttid, vill ni hänga med om jag får en tid idag?
Det var då jag nästan bröt ihop. Jag satt hos honom i nästan en halvtimme. frukosten struntade jag i. Jag gjorde mig iordning snabbt och gav han en gråtande puss på pannan. Hur ska jag orka vara på brandstationen?
Men jag ångrar inte att jag kom iväg. Det var den roligaste dagen på mycket länge. Mamma ringde lite senare. Ludde hade ingen mer blod i avföringen och verkade rätt så pigg. Faran blåses över. Man kunde nästan höra stenen falla från hjärtat....

Idag fick man klippa i lite bil. Fick ta ena A- och C-stolpe. Hur coolt som helst när saxen klipper i plåten som smör. Och saxen vägde en del men man är ju inte dum så jag satte upp foten på bilen och stötte armen =) Det var första gången jag klippte men kändes som om jag hade gjort det i hela mitt liv =)

Pratade med den goa brandmästaren att jag var nere i Revinge. Sa att jag var befäl men eftersom jag bara hade tittat på honom visste jag inte vad jag skulle göra för han gör ingenting. Skojjade jag alltså ;o) Så han låtsasströp mig lite där. Tet har det varit konstant hela dagen. Tycker det är så kul ju =) Hihi de e så roliga de "små" liven...

Fick givetvis en kram av den goa brandmästaren. Den behövde jag nu vill jag lova.  Har tänkt på Ludde hela dagen. Men tack och lov är han bättre nu.
Annars har jag målat och hjälpt grabbarna med det jag kan göra(inte mycket) =)
Tyvärr blev det ingen innebandy idag heller, sista dagen för penicillinet. Så det blev ingen innebandy för de heller, de var för få, jag förstör alltihop*hehe*.

Kommer somna gott ikväll. Fast jag ska upp inatt och kolla Ludde och gå ut och kissa honom.... Kommer ju ha honom resten av veckan när de andra jobbar. Kommer bli tufft. Men imorgon kväll ska jag till brandstationen igen =) Man måste utnyttja sportlovet fullt ut...
Livet har åter kommit tillbaka*njuter*....
Kram till dig Ida ;o)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits