Poäng

Nu har det gått en kvart och jag sitter fortfarande här och häckar... Varför?

Kanske för att datan är mycket roligare än fysiken*sucka*.

Nu har jag räknat ut mina betyg. Om jag får G i fysik B, MVG i teckenspråk(är rätt säker på det) och VG i resten så kommer jag få 15.0 poäng. Just nu har jag 6 MVG, 11 VG och 4 G. Det är de förbannade Gna som sänker alltihop*mummel*. Måste ha rätt högt för att komma in till SMO lixom..

Kollade just nu betygen för höstterminen 2005. Nu gav jag nästan upp hoppet:

Revinge
Lägsta antagningspoäng: 15,50

Rosersberg
Lägsta antagningspoäng: 15,71

Skövde
Lägsta antagningspoäng: 16,33

Sandö
Lägsta antagningspoäng: 15,29

Okej jag har ett par chanser att få några MVG till... Men iaf, varför ska en brandman vara så jädra smart nuförtiden? Borde de inte ha olika för olika program. En som tex gått Barn och Fritid har jädrig mycket lättare än en Naturvetare. Så om jag hade valt nått annat program så skulle ja ha mycket bättre poäng... Tycker att det är orättvist faktiskt...

Totalt antal sökande var 1610, varav 1460 män och 150 kvinnor. Av de sökande som antogs är 131 män och 29 kvinnor.

Wei, snacka om poppis yrke, till min nackdel. Man kan ju söka in på erfarenhet också. Jag har massor erfarenhet, ja menar, hur många har varit med på larm och vet hur det mesta fungerar på en brandstation? Men det som räknas som erfarenhet är ju om man är anställd, vilket jag såklart inte är.

Jag vill bli brandman, NU!
Jag ska bli Karlshamns första brandkvinna. Fast de har sagt att jag e Karlshamns egna brandkvinna, men jag vill bli det på riktigt.
Men men, bara bita i det sura äpplet och få massor MVG till och hoppas på det bästa.

Nu skiner solen iaf, ett gott tecken. Fysikboken nästa...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits