Rökdykit

Jaha då var man på brandstationen igårkväll, sista gången för lovet. Får vänta en månad tills nästa gång.

Igår var det övning i dieseldoris. De sprutar olja på flamman så lågorna kryper i taket. Sååå fint alltså. Gissa vem som skulle först in? Jo jag*hehe*. Fast Micke hängde med in och visade vad jag skulle göra. När flammorna börjar krypa över en ska man spruta vatten från ena sida till andra och tillbaks mot gaserna då. Klarade det galant om jag får säga det själv =) Ibland när man hade släckt blev det alldeles mörkt, röken var ju så tjock, men sen när det försvann kom nästa låga som slickade taket.
Det var så kul asså. Att andas i masken är så fräckt. Satt där inne när de andra släckte med, lite måste man ju få använda luftpaketet, och så var det så kallt där ute, mycket bättre där inne i värmen.

Innan trodde jag det skulle vara en jobbig övning, de försökte ju skrämma mig och tyckte jag skulle ha två paket å de andra bara en... Men jag tog knappt ett paket endå. Fick ju hjälp när jag skulle ta på mig igen*hehe*. De e så snälla så.
Och så höll det på att bli ett mordförsök, den ena brandmannen stängde av luften för den andra utan han upptäckte det så han slog frenetiskt på reserven men fick ju ingen luft stackarn. Han slet av sig masken(fanns ingen sån ventil där man kunde andas genom masken utan att ta luft från paketet).

Det var lite smågnabb igår med*thihi*. Jag fick även köra en sån där pickupbuss där luftpaken låg i till övningsfältet*stolt*. Efter övningen hjälpte jag till med maskerna att tvätta och dela...
Fick ett nytt udnerställ, så mjukt och gott. Och en luva fick jag med. Rena julafton juhe =)

Och sen tittade vi på ishockyn, ingen kul att se på precis. Så halv elva började jag dra mig hemmåt. Skulle ju upp inatt och kolla till hunden. De bad mig köra försiktigt som vanligt.

Ludde är bättre nu, men har hjärthosta. Vi får ge han lite mer tid, blirdet inte bättre så är det inget värdigt liv även om han är pigg och tigger. Då är det bättre att han jagar kaniner uppe i Nangijala. Men som sagt, vi kan ju hoppas att han får leva en vår eller sommar till. Jag vill helst att han dör hemma i sömnen. Nej nu måste jag tänka på nåt annat, är så trött på dessa tårar nu.

Får se om det blir lite läxor idag, har kommit av mig fullständigt med det. Och nu är jag ju frisk =) Funderar på att gå en runda i det fina vädret.
Och så väntar jag ivrog på att Ida ska ringa lite senare =) Saknar dig!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits