Väja för omkörare

Körde nästan 10 mil igår. Skulle hjälpa syrran köpa bil i Sölvesborg. Hon köpte en V70 och så fick jag köra hem hennes 745:a. Var inte hemma förrens halv sju. Hade inte käkat sedan halv tio. Men vad gör man =)

Är det bara jag som blir förbannad på folk som kör om en precis när de tvåfiligt blivit en? Man hade bara lust att köra ut till vänster så personen fick väja ut i vajerräcket*hehe*. Men då hade väl en annan fått betala, väl? Det är ju egentligen den andres fel eftersom han tränger mig från början, jag måste ju väja ut till räckena till höger för att inte skada min bil. Jag övningskörde en gång när någon körde om mig så, tur att man inte fick panik och väjde för häftigt...
Nä nästa gång när jag ser folk ta satts och ska köra om så håller jag mig bara till vänster lite kvickt, sen är det ju hans problem om han får bromsa eller köra ut i vajerräcket...

Ska till hästarna idag. Är och rider en fjording ibland. Ägarna hade rest iväg. Grannarna skulle visst ta hand om dom, vilket de inte alls har gjort så bra. I tisdags när Ida och jag skulle hälsa på dom så hade vattnet frysit till is så hästarna kunde skära sig i ögonen om de försökte nå vattnet längst ner. Den ena hästen var så törstig så hon slickade snö. Och så hade de inte mockat riktigt, och i den ena hästerns svans var full med skit. Bedrövligt att komma upp och se det*sucka*. Så vi var där i 3 timmar istället för att bara hälsa på.
Får se om de har det bättre idag...

Nu har min lille bil blivit servad hos pappa. Det enda felet var att avgasröret snart kan gå sönder. Men går det sönder så kan jag fortfarande köra, bara att det låter så in i*piip*. Men det gör inte så mycket*hehe*.
Snart är det dags att köra ner till Lund. Har inte kört så långt iväg förutan. Ska bli spännande men nervöst.

Hunden och katten ligger i korgen här bredvid amatte =)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits