Bada med 5 brandmän*höm*

Jag skrev här i torsdags ja...

Fredagen var jag inne på Östersjöfestivalen. Köpte väl inget speciellt. Thaimat käkade jag iaf.

På lördagen tittade min bror och jag på Jas 39 Gripen som hade uppvisning över hamnen och sen tittade vi på Formula 4.
Jag fick ett par till gosedjur i de dära burarna...

I går var jag på brandstationen*höhö*.
3 larm.
1: Soja hade läckt från en båt vid hamnen. Vi lade ut en läns vid fartyget.
2: Sojan hade drivit in i Mieån och folk hade ringt. Vi lade ut två länsar till över Mieån.
3: Falskt automatlarm till Karlshamns AB, eller Aahus AB heter det nu.

Sen var det massa tet. Jag låg rätt risigt till när D skulle upp från kanten vid hamnen och jag frågar: Behöver gamligen hjälp upp?.
Haha jag fick äta det hela dagen =o) Man måste ju hålla gubbarna pigga lite.
Sedan körde vi ut till havet och badade. Kändes rätt konstigt att bada med 5 karlar. Jag brukar ju bada med ett par kompisar i min ålder. Men det var nog det tryggaste doppet jag gjort. Får man kramp är ju hjälpen rätt så nära...

Det var städdag igår. Kvävt och värmt som tusan. Jag mådde pyton, illamående och var rejält trött i kroppen. När jag skulle springa en gång när vi drog upp länsarna höll benen på att vika sig.
Idag på jobbet mådde jag med illa under förmiddagen. Så jag tror jag ska ta det lugnt och dricka mycket. Drack rätt så bra idag. Så nu är det bättre.
Men jag har ju kört runt som ett gehu överallt till kompisar, bad, brandstationen och jobb. Jobbet är mer fysiskt krävande än man tror...

Men i morgon är man blixtinkallad till blodgivningen. Har bara gett en gång innan och det var i höstas. Men eftersom man har B+ så behövs man inte så mycket.

Hoppas att ni som läser detta ger blod ni oxå. Om ni är godkända som det vill säga. Det finns inget negativt med att ge blod. Man kollas regelbundet och får betalt för det med. Dessutom så om man råkar ut för något själv är kroppen mer beredd på att tillverka mycket blod snabbare.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits