En kvinna blir aldrig en i gänget?

Var på blodgivningen i tisdags. Mådde bra och var pigg. Åkte inlines 1 h 45 min på kvällen. Dagen efter var värmen olidlig. Trött som tusan, antingen för blodet och inlinesen. Det var 28.2 grader på jobbet. Mådde så illa.

Igår hämtade jag glasögonen i Karlskrona. Sen badade Ida och jag i trehörnan med hunden Eros. Frös lite men tänkte väl inte mer på det.

Idag när jag vaknade var jag förkyld och dålig.
Gick till jobbet. Orkade knappt slå med hammaren. Varken fläkten eller spraya ner mig med vatten hjälpte. Det kom värme innefrån kroppen.
Jag orkade lite mer än tre timmar. Sen sjukskrev jag mig. Lade mig halv 11. Sov till 15. Utschasad.
Denna värmen har tagit kål på mig.
Så idag är jag trött. Orkar knappt upp för trappen. Varje gång jag reser mig flimmrar det för ögonen så jag för stödja mig mot något.

Jag tror att jag får trappa ner. Kanske skippa brandstationen någon helg...

Har spelat tv-spel. Brorsan har ju köpt storbildstv.. Så där låg jag i hans säng när brorsan kört till syrran och mamma och pappa är på auktion.
Ska snart ner och titta på film. Det är det enda jag orkar göra. Bara existera.

Brorsan har beställt en 19-tums-plattskärm till mig nu. Min 19-tummare tar hela skrivbordet och är så klumpig att flytta på lan.

Fick en kommentar att en kvinna aldrig kommer bli en i gänget på en brandstation. Konstigt, jag trivs ju så bra där jag är och jag är inte brandman än...
Jaja... folk får väl ha olika åsikter.

Kommentarer:
Postat av: Anna

det var det fånigaste jag hört, att en kvinna aldrig blir en i gänget...trust me, det blir man visst! och du är väl en i gänget i gäng tre eller hur? men du, deppa inte ihop helt för att du inte kom in på SMO, utbildningen finns ju kvar. Plugga upp lite betyg då, gör högskoleprovet, skaffa dig arbetslivserfarenhet! sök deltid för fasiken, det är en bra merit. Och ja, jag vet att antagningssytemet suger, de behöver göra om det, det måste likna polisens lite mer för att få in folk som blir bra brandmän, men srv är en seg organisation ibland. Mycket seg och har inte riktig koll!

Men jag hejjar på dig, du kommer klara det! Kanske inte direkt, men vet du, det är bra med lite erfarenhet innan man kommer ut med, inte bara skolaskolaskola....=D

Postat av: Brandkvinnan

Ja jag känner mig ju redan som en i gänget. Så jag tog inte den kommentaren så seriöst. Bara någon som inte vet bättre.
Nej jag har deppat klart nu ;o) Jag var väl bara lite rädd för att jag inte visste vad jag skulle göra ute i vuxenlivet :o)
Ja jag håller med, SRV hänger inte riktigt med utvecklingen.
Tack för att du tror på mig, det värmer =o)

2006-07-29 @ 14:15:24
URL: http://brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits