I've tried so hard to tell myself that you're gone

Jaha då var det redan helg.

Mamma tycker att jag har tagit det här bra med att jag inte kom in.
Jo jag har väl det.
Eller?
Har jag det?
Njo, gråtit har jag gjort, men mest för Ludde. Å vad han hade älskat att bada nu. Jag tycker att jag är konstig ibland. Idag när jag körde till Gyön själv för att sola eller när jag var själv i vardagsrummet börjar jag gråta, efter Ludde. Sen slutar det tvärt. Bara några tårar lixom. Måste de komma överhuvudtaget?

These wounds won't seem to heal
This pain is just too real
There's just too much that time can not erase


Jag är så himla sotis på de som kommit in på Revinge.
Undra hur många av de har varit på riktiga larm heller varit på så många övningar eller hållt i en brandslang?
Men å andra sidan, alla har inte den turen att vara på en station som jag och verkligen känna sig välkommen.
Jag menar, hur många brandmän skulle skicka blommor på studenten? Jag är ju varken släkt med några 
eller känner några "privat".
Jag är lixom bara där. Hjälper dem, hänger med de runt på stationen. Spelar innebandy.
Jag låter mig bli räddad på övningar. Ställer upp som markör på kvällar.
Jag får köra bilar och båtsläp. Då måste de ju lita på en.

Vad skulle jag göra utan dom?
Sa jag att de har fått sin nya förstabil?
Fatta att jag längtar på att få åka i en S P L I T T E R N Y B R A N D B I L ! ! !
Imon ska jag dit. Imorgon ska jag svälja gråten och säga att jag får vänta ett halvår till.


En deltidare på jobbet (technoworld) som är nästan min granne som jag känner lite sen innan, dock aldrig pratat med honom. Bara nån dag efter jag förflyttats dit han är så har det tetats konstant. Han tycker att pappa har misslyckats med mig och att jag var odräglig. Jag gnabbar ju tillbaka. I måndags häftade jag hans handskar i buren*asg*. Snacka om att han blev förvånad.
Idag sparkades vi och så jagade han mig nån meter, jag svarade med att slå han med knutnäven på axel (inte hårt). Och så pratas det lite fräckt oxå. Och ge svar på tal kan jag*haha*.
Det blir lite roligare att jobba då man gnabbar med nån gamling. Han är ju äldre än pappsen.
Han hjälpte mig med deltiden.

Värmen tar kål på mig och de andra på jobb. Stekhett där inne när man jobbar fysiskt hela tiden.
Idag börjar Tosia Bonnadagen.
Orkar inte.
Tar det imon.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits