Jag ska bli moster!


Jag ska bli moster!!
Åå vad glad jag blev när jag fick höra det. Trodde inte det var sant. Grät ju en hel del. Flera gånger på Tosia blev jag tårögd.
Min syster ska bli mamma!
Grattis på er, är så glad för er skull.
Det första jag tänkte på idag när jag vaknade var att jag ska bli moster (nu gråter jag igen).

När ungen är tillräckligt stor ska hon/han få åka den här.

Jag ska bli moster!


Den nya brandbilen på stationen som jag åkte igår. Den är ju inte i tjänst än. Inga grejor är på den än. De håller på sig att lära alla nya funktioner.
Den är så snygg. Blåljusen, sirenerna och tutan gör så det nästan rasslar i äggstockarna. SÅ underbar att åka i.

Hade jättekul igår igen. Det var bara en massa tet. Skrämde brandmästaren när han gick runt ett hörn, han blev rätt så rädd vill jag lova. Men somliga straffar gud genast, fick vatten på benet när han skvätte med vattenflaskan. Haha :o)

Det blev ett automatlarm till ett äldreboende.
De tycker jag är en larmmagnet. Får alltid larm när jag är där =o)

Två hela veckor tills nästa gång. Aja, jag lär leva på detta ett tag.
Även om jag har varit ledsen för SMO så fick de en att bli glad ändå.
Jag har ju alltid gäng 3. Och där är allt på riktigt, riktiga larm med riktiga bränder. Det är ju inte så illa ändå.

*lycklig*

Kommentarer:
Postat av: Jonna

Vad häftigt att du är brandman =) är så imponerad att du är tjej och jobbar med detta yrket. Jag har oxå funderat på det yrket, men min brorsa bara skakar på huvudet när jag nämt d. Han ycker jag är alldeles för tarnig. så nu undrar jag om det spelar nån roll? kan man va en smal lien tjej och bli brandman om man styrketränar? eller måste man va stor o stark?

mvh j

2008-06-25 @ 23:12:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits