Släppte ratten i 130 knyck

Oj vad jag har blivit dålig på att skriva här. Kan bero på att jag går upp klockan 6 fem dagar i veckan*hmf*.
Och på lördag ska jag jobba från 7 till 12 på jobbet. Mycket att göra där. Men oj vad pengar jag kommer få de timmarna. Man får 250 kr bara för att komma dit. Lite pengagalen blir man.

Men oj vad det hade varit skönt med sovmorgon. Jag har 8 sovmånar per månad. 2 av dom går till brandstationen. En går till övertid. Bara 5 kvar. Fy, jag som älskar att sova på morgonen.
Jag är mer död än levande klockan sex. Tur man inte behövde jobba skift. Man börjar klockan sex då*fy fan*.

Jaha vad har hänt då? Jo jag kokar på jobbet. Varmt som tusan, tungt att lyfta tv och dataskärmar hela dagarna. Och så har man blivit sjuk, så fort man ser en skruv någon annanstans i sitt normala(?) liv så tänker man: Å en stjärnskruv!
Och så fort man ser en tv eller data börjar man fundera var skruvarna sitter. Det är inte normalt, snacka om att ta med sig jobbet hem. *blä*

Jag är fortfarande arg på min killkompis som körde i 130 på 70/90 väg och släppte ratten och började putsa glasögonen!! Och på hemvägen släppte han åter ratten och lade armarna i kors!! Då sa jag till honom på skarpen och de två där framme bara flinar och säger "det tyckte hon visst inte om".
Hur D U M får man va?
Och så smsar man dagen efter och han försöker bortförklara med att "jag hade faktiskt knäet mot ratten och det var nog raksträcka och jag ser konjukturer utan glasögon."
Ååå, jag kan bara inte smälta det än. Tappade han hjärnan heller?
Men nej, han kör faktiskt som en dåre i vanliga fall oxå.
Men varken jag eller min bror åker med honom mer. Aldrig. Så jädra omoget och vansinnigt. Om man inte överlever* krock mot ett träd i 90 så varför köra i 130?

* Kan vara olika på olika olyckor, men träffa ett träd rak mot kommer trädet in bakom förarstolen på en vanlig svenssonbil.

Kom nyss hem från en inlines tur. Och foten höll ;o)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits