Varför?

Jag anade att brevet om antagningen till SMO (brandmannalinjen) skulle komma idag.
Jag sprang från bilen till brevlådan och fick se ett brev från räddningsverket. Jag sprang till dörren, låste upp, sparkade av mig skorna och satte mig vid köksbordet. Det tog inte många sekunder förrens brevet var öppnat och jag började läsa. Det dröjde inte många sekunder förrens jag grät.



Varför ska allt vara emot mig? Fan... Jag kom INTE IN!!!

Förstår ni inte? Efter allt slit på naturvetenskap och får 15.40. Lägsta antagningspoäng var 16.32 i Revinge. Gick alla natur egentligen?
Fuck...
Jag skulle gå en lättare linje. För de bryr sig ju inte om att man tog den svåraste linjen.

Fan...
Om Ludde var här. Jag grät för honom senast igår.
Det är inte mitt år iår. Allt är emot mig.

Jag som planerade att så fort jag vetat jag kom in skulle jag köra till brandstationen när de jobbade.
Nu blir det tungt att komma på lördag.
Fan..
Jag kommer säkert gråta.
För jag vet att de kommer fråga. Det har de gjort varje gång och de har alla hållit tummarna.
Men det räckte inte.
När jag var nere på SMO på praktik var det många som aldrig varit i stegbilen, släckt en brand eller ens varit på ett riktigt larm. Men jag har alltihopa. 23 st larm, massa övningar och massa dagar erfarenheter.
Men det vet de ju inte om för de har inga personliga brev. Why?

Oj.
Jag skulle börjat med maten för en kvart sen. Brorsan kom hem. Hoppas han kan göra maten. Han måste väl förstå.
Just nu vill jag bara krypa under täcket om inte komma upp förrens det är nästa ansökning till januari.
Ingen som kan trösta en? Är det verkligen någon som förstår mig?

This pain is just unreal.

Evanescence - My Immortal

Kommentarer:
Postat av: Jocke

Misströsta ej, förra året var antagningarna också galet höga till första intaget. Men till det andra så sjönk det riktigt mycket. Tillräckligt mycket för att du skall kunna komma in om trenden håller i sig.

Kram på dig!

2006-07-04 @ 12:37:24
Postat av: Junitjej

Jag är ledsen för din skull. Men ge inte upp! Själv sökte jag 4 ggr (intagning både höst och vår) innan jag kom in på lärarutbildningen, om det nu kan vara någon tröst. Ha en trevlig helg!

Postat av: Anonym

Tack för era stöd.
Jag ska komma in, förr eller senare :o)
Trevlig helg på dig med junitjej ;o)

2006-07-16 @ 12:21:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits