Jag släcker skogsbrand

Jag släcker skogsbrand

Okej ingen mästerfotograf men jag kunde inte stänga av med strålröret för det var sönder... Så jag fick fotta samtidigt jag släckte...

Branden var på ca 100*100 meter. Jag fick åka tankbil ut i smala skogsvägar. Snacka om att det var trångt med en stor tankbil. Men chaffisen klarade det.
Hade tankbilen behövts tankas vid en sjö så skulle jag visst hänga med, man behöver vara två. Men den behövdes aldrig fyllas på.
Hallabro del var oxå där, alltså ett typ 2-larm.
SOSAB fick vi inte tag på under hela larmet. Brandmästaren ringde 112 flera gånger utan att komma fram. Skrämmande.

Jag har skoskav som fasens, sprang i stövlarna upp och ner och hämtade saker till dom och drog slang m.m. Jag hade skitkul iaf =o)
Fick Mcdonaldshamburgare av rtj. T.o.m deltidarna fick*hihi*.


Under tiden så går larmet till en båtbrand som Karlshamns del får ta hand om. Typiskt att det ska komma flera larm samtidigt...

Annars städade vi stationen igår. Jag fick sopa och sopa...

Jag längtar till nästa lördag. Vill inte jobba på detta tråkiga demontering. Mycket roligare att åka med blåljus och sirener. Åkte ju väldigt länge med sirener. Det är lika kul varje gång när billister väjjer för oss.

Och de var så härligt goa igår igen. Mycket tet*thihi*.
Jag älskar de allihopa i gänget. Goare människor får man faktiskt leta efter.
Fick en kram av brandmästaren innan jag gick igen :o) Så go, så go...
Har ju tänkt göra en smörgåstårta till dem men nu är ju vissa på semester och så... Får nog vänta tills jag får löning.

Nähe stänga av dumburken.

Kommentarer:
Postat av: Jocke

Sluten stråle? Fyyy...

2006-06-27 @ 23:54:09
Postat av: Brandkvinnan

Du missade att jag skrev att strålröret var sönder...

Postat av: Fotbollzflickan

Hej där,
igår fick jag min beskärda del av skogsbrasor. 250*250 kvadratmeter va den på, belägen i snårig och brant terräng. Det va förstärkningslarm vi åkte på, fick det ca 19.00 å blev kvar till 01.30... Ändå blev vi aldrig klara, fast det va så mörkt att man inte såg nått till slut. Totalt tror jag att det va ca 25-30 brandmän/befäl som arbetade på den... herreguud! Jag skulle egentligen åkt tillbaka idag men jag tackade nej :P USCH! Inga mer skogsbrasor av denna storlek i år tack.. Kram!

2006-07-02 @ 13:00:30
Postat av: Brandkvinnan

Vad kul ;o) Brant terräng låter inte kul. Tack och lov fick deltidarna ta del av den branten medan hel drog slang på grusväg upp till höjden :o)
Men då fick du iaf hjälpa till lite när det var så stort och länge ;o)
Hoppas att du inte fick skoskav som jag då *flin*

2006-07-03 @ 20:36:36
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits