Automatlarm

Å vad kul jag hade igår =)
Vet inte var jag ska börja. De var ju hur goa som helst. Vi åkte runt i sammanlagt 3 timmar igår. De har ju annorlunda tider nu, på helger ska de jobba till halv sex innan det är s.k fri aktivitet. Så då hade de orientering de timmarna för att kolla och lära sig omgivningarna. Jag satt i andra bilen igår, brukar ju alltid vara i första men andrechaffören frågade om jag skulle åka med honom igår så då kunde man ju inte säga nej.
Så jag fick hålla i radion och prata med brandmästaren i förstabilen när han berättade att där ligger det och heter osv.. Och så fick jag vidarebefodra det som han som körde sa. Så det var en massa prat och tet i radion. En gång så skulle de leta efter ett hus och efter ett tag säger den goa brandmästaren att de fick hjärnsläpp där framme. Som vanligt då svarar jag. Andrachaffisen tar radion och säger att det var inte han som sa det. Brandmästaren: Nä vi hör skillnad på er, du har lite mörkare röst.

En massa prat i radion, vilket jag tyckte var kul för jag fick lära mig att byta kanal*höhö*. Sen när vi skulle vända en gång så räckte jag ut tungan till brandmästaren och han var inte sen med att räcka ut tungan tillbax*s*.
Vi två i andrabilen spelade ju musik på full volym, och sen var det ju schlager i p4 kl 14 så det hade han ställt klockan på. Så fick jag säga i radion att det var shlager i p4 så hörde jag bara radiomusik som svar*hehe*.
Sen var vi inom Ags, de skulle ha lite mat. Men tetet upphörde inte där*hihi*.
Fan vad kul jag hade alltså. Jag glömde bort alla beskymmer för en dag där. Var där från 8 till 10 på kvällen. Jag var ju med att beställa mat och sen slog vi vad vilka som kom bland de fem första i melodifestivalen. En tia sattsade vi var, men jag vann ju inte alls. Men det var faktiskt många bra låtar, Linda och Magnus låtar var jättebra och Carolas med. Synd att man inte kunde skicka alla till Athen.

Jag vet inte hur jag ska visa att jag är så tacksam för att få vara där. Jag var så lycklig när jag satt i andrabilen och lyssnade till The Name Of Love och såg förstabilen köra framför oss.

Oj jag höll på att glömma att när vi skulle in till Karlshamns AB så gick ju ett automatlarm till Stilleryds hamn. De sirenerna har jag längtat efter =o) Det var falskt som vanligt men jag fick åka med lite blåljus iaf.
Fick den efterlängtade kramen av den goa brandmästaren innan jag skulle gå =o) Tycker så mycket om de grabbarna. 

Dagens låtar:
Linda Bengtzing - Jag Ljuger Så Bra
Magnus Bäcklund - The Name Of Love
Carola - Evighet


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits