Mardröm

Ja det var ingen trevlig dröm jag hade inatt vill jag lova. Drömde att jag var rätt så liten, gick väl på nåt lekis. Fast jag var inte i sverige utan i nåt land där det var krig. Alla ungar skulle vara tysta för soldater gick förbi där ute och fick inte höra hos. En soldat tittar in och en flicka nyser framför mig. Han går in och siktar på huvet och trycker av. Sen tittar han runt omkring och går ut.
Efter ett tag kommer jag till ett nytt ställe. En tornado drar fram genom staden, men jag är fortfarande ung och bor i en gammal fattig stad men pappa och min bror, som inte heller är så gammal. Pappa säger till min bror att han vet vart han ska ta vägen. Pappa har nån konstig kappa och en stor vit halsduk, har aldrig sett han i sådana kläder....
Pappa försvinner och min bror leder mig till en gata där vi ska försöka öppna två luckor när tornadon närmar sig. När vi öppnat dom ropar vi till folk att här finns skydd, sen hoppar vi ner och åker rätt ner i ett rör. När vi kommer ner är det massa folk i grottan, men det är även en dörr till nåt torg... Jag ska ringa till pappa, men i min telefon så går det en film som jag inte kan stoppa, om massa spöken. Jag försöker ju trycka tillbaka men det går inte. Tills sist tittar jag ut genom dörren och ser pappas bil. Går ju ut, kommer ihåg hur lättat jag var när jag såg pappa....

Antingen före eller efter denna drömmen så drömmer jag om Ludde. Han skäller och är jätteglad och busig. Han var något yngre och piggare än han har varit på mycket länge. Undrar om han vill säga mig nåt...

Så e det nån som kan tyda denna drömmen? Jag blir fan knäpp snart, är ju supertrött när jag vaknar.

Började 10, slutade halv 11. Fick iförsig massa uppgifter men jag stack hem. Sen åkte mamma och jag till Jessan, utan Ludde...
Sen stack vi in till Netto innan vi körde hem, mamma har inte varit där, men jag har varit där med brandmännen*hehe*.
När vi packat in matvarorna körde vi till macken och stod för att ta bältesundersökning. Vi stod där en trekvart sen skulle hem till maten. Några bilar fick vi iaf, men vi måste ha fler...

Skulle egentligen ut en runda, men jag e så fasikens trött...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits