Nu ligger han i sin soffa

Pappa kom in med Ludde insvept i en filt och la han på sin egna soffa. Jag gick fram för att klappa honom. Jag bara väntade på att han skulle andas och öppna ögonen, men det kommer han ju aldrig mer kunna göra. Det var så hemskt att se på honom. Fia vår katt satt jämte honom och slickade honom, undra när hon förstod. Nu är hon själv lille Fi.

Vi kommer begrava honom jämte Kosmos i hans filt. Den andra filten kommer vi ha i korgen så att Fia kan ligga i den och känna hans lukt. Ludde har ju tagit hand om henne sen hon föddes, som en pappa var han. När hon var liten bar han ner henne till min moste som kom för att hälsa på. Han ville ju visa henne vad han hade där uppe i bastun. Och så lade han försiktigt kattungen vid hennes fötter. Det är kärlek.

Trodde att mina tårar var slut ett tag men de kommer hela tiden.
Ludde hade lugnt och stilla somnat in med huvet på lillhusses arm. Mamma sa att han såg så fridfull ut hela tiden, som om han visste att vi skulle hjälpa honom.

Kan du inte komma tillbaka?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits