Skrämde pappa

Tjohoo! Jag var ute en runda igår. Sprang/joggade/gick då va. Men det var kul att komma ut, även om det var kallt och blåste som fasens.

Stackars pappa blev rätt så rädder igår när lampan tändes och släcktes*asg*. När han skulle gå och lägga sig var jag i mitt rum och skulle rulla ner rullgardinerna så hör jag: EmeLIE(med betoning på de tre sista bokstäverna). Han lät liiite rädd faktiskt. Sen försökte han tända och släcka i taklampan, det var ju den i fönstret som stod och blinka. Inte ett ont anande att det var Björn i rummet bredvid som knappt kunde hålla sig för skratt.
Mamma och jag hade jättekul, vi fick nästan kramp i magen. Vi hade ju precis tittat på Hemsökta hus så lite spak blev han nog. Stackars pappa, vi bara driver med han*höhö*. Men men, man måste liva upp de gamla.

På tal om att liva upp de gamla så längtar jag till lördag då det e brandstationen som gäller. Saknar dem så...

Nu börjar det bli bättre om Ludde, grät knappt nånting igår. Nu börjar man minnas alla härliga minnen man fick med honom. Igår när jag lagt mig kom jag tänka på när jag var liten och låg på en madrass på golvet i mamma och pappas rum. När jag vaknade hade pappa gjort så Ludde låg bredvid mig och jag hade armen om honom. Där låg han så stilla och snällt. Ja du Ludde, vi växte upp tillsammans, och när när jag träffar dig igen så ska vi vara tillsammans i all evighet.
Attans, jag som inte skulle gråta idag.

Mamma sa att jag skulle vända på huvudkudden så jag låg åt andra hållet för att se om jag sov bättre. Jag kunde ju inte somna alls, hade ju väggen på fel sida. Så jag vände mig igen och somnade bättre. Fast drömde jag gjorde jag en massa, och allt var inte fina drömmar*sucka*.

Dagens låt: Eros Ramazzotti Feat Anastacia - I Belong To You

Idag har jag bara en lektion, fysik gick bort. Så GIS:en börjar halv 12. Om knappt en timme då asså. För la snart göra mig iordning...
Tack till alla som läser bloggen och bryr er, känns alltid bättre när man skriver för några och inte sig själv ;o)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits