Bbbb, bbbbbb, bllllåååttt

Just det, blått är nämligen den färgen på gipset ;o) Fräckt va?

Det började så här.
Vid entren tog vi en rullstol så jag slapp hoppa runt. Vi skulle ju köra igenom en sån där stor entredörr som snurrar sakta runt. Tror ni inte att mamma lyckades klämma mig och min stackars rullstol mellan entredörren och väggen?
Tack och lov så stannar ju den av lite så mamma kunde dra ut mig igen*åå*. Begriper inte hur hon kunde missa att den snurrade.
Sen när jag skulle trycka på hissknappen med kryckan så hade jag ena änden mot bröstkorgen när hon fortsätter köra och håll på att spetsa mig med kryckan.

I väntrummet ville jag sitta vid fönstret och då körde hon så långt mot fönstret att foten gick precis under elementet. Hade fotet varit högre upp så lovar jag att jag hade skrekit. Hmf, vilken upplevelse det är att åka rullstol. Nästa gång hoppar jag hellre själv ;oP

Sen när sköterskan skulle ta av gipset tog hon fram nåt som liknade en sågklinga, mina ögon blev nog stora som tefat när tankarna målade upp en bild när hon skulle såga i det. De flinade.
Fast det var en klinga som inte gick runt utan bara vibrerade. Gipset var rätt hårt och mitt ben vibrerade en hel del, äckligt.
Sorry Daniel och Jessan, hon la snittet rätt över era texter.
Sedan frågade hon om jag ville ha färg på gipset. Jaa!! sa jag rätt ut som en barnunge. Tänkte mig inte för där. Så nu är det ett mindre blått gips.

Ska stötta på foten nu. Fast det gör ju ont.

Snacka om att det var konstigt när gipset var borta. Jag försökte trycka foten uppåt men det var jättestelt.
Hur kan vaden krympa och bli så svag på bara två veckor?
Det blir massa rehab-träning sen. Men det blir ju bättre nu när jag får gå lite löst på det.

Idag har jag varit på ÖB. Mamma hämtade mig och sen tog vi kort på ett höghus som jag ska ha till affischen och sen till far å ÖB.
Och jag fick se min bil. Vad jag har saknat honom. Han var så skitig med måskitar på =( Och matte kan inte tvätta av honom*snyft*. Han får hålla ut. Han får iaf sällskap av brorsans andra bil, en vit 740 :o)


Solade igår i hängmattan ett par timmar. Och solan gick inte imoln. Borde egentligen sola nu men jag har gjort lite arbeten och så orkar jag inte gå ner.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits