Jag fick låna en ängel

Idag när jag väntade på pappa när vi skulle till lantan (affären) fick jag syn på Luddes koppel. Det är det enda vi har sparat. Jag klarade inte av att titta på det.
Hur ska jag göra för att gå vidare? Han skulle ju varit med nu när det blivit så fint ute. Nu när jag och brorsan fyller år. Han älskade att öppna paket så varje gång vi sjöng jag må hon leva så började han skälla och vifta på svansen. Han fick ju oxå paket när vi fick, eller så hjälpte han till att öppna.
Mamma sa häromdagen att det var tur att han fick så mycket paket under julen.
Och jag gav honom ett paket när han blivit lite piggare efter epilepsin.

Du log mot mig
En sista gång
Du var så lugn
Som om du redan gett dig av
Du såg på mig
Att jag var rädd

Hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Jag fick låna en ängel av Shirley Clamp. Den stämmer faktiskt. Vi fick ju låna en ängel i 13 år.
Så det tar ett tag att komma över någon som funnits så länge man minns. Ni som har ett husdjur förstår nog, annars är det svårt att verkligen förstå.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits