Min lilla Freja

Jag glömde säga att min älsklingshäst är såld. Det var farmor som började berätta om en häst det var så synd om som någon hade köpt. Sedan när hon berättade att den var nästan blind, stor fjording på 20 år och hette Freja och kom från Hjälmsa så förstod jag att det var hon....
Min lilla Freja.
Hon hade förlorat sin kompis som blev 42 år. Sen var hon själv i fem år. Och när hon kom till det stället jag red på så ville hon inte bli lämnad själv när Esma gick iväg. Hur klarade hon hade åka transport själv? Att komma till ett stort stall med främmande människor utan att knappt se. Min lilla gumma. Om jag bara hade haft tid att sköta om dig så kanske de aldrig såld dig. Jag älskade ju när du tryckte din stora mule mot min kind. Vi kunde gosa i evighet.


Idag var syrran och jag i staoa.
Mamma och pappa har kört till Stockholm för att se The Celtic Tiger, riverdance asså. Så avis på dom.

Och så fick jag reda på idag att syrran ringt den goa brandmästaren och försökt fixa en brandbil på min student. Då skulle någon från stationen köra på min student :o) Fast tyvärr så gick det inte att få tag på en brandbil... Men det var kul att de försökte ju :o) Saknar hela högen där borta...

I söndags hjälpte Ida mig med att slinga håret. Blonda slingor. Det var jättekul. Jag hade för mig att vi hade tagit varannat hål sist men det var visst två emellan. Så nu är jag rätt blond i skallen... Men det blev fint ändå*hihi*.

Dagens låt: Carola - Invincible



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits