Sälja pärlan

Min lilla moppe.
http://www.blocket.se/vi/8119773.htm?ca=22_s
Det tog en halvtimme innan någon ringde. Får se om de ringer igen och vill komma och titta på den.

Så trogen den har varit. Nu kommer jag aldrig mer få köra den. Sista gången jag körde den var när jag körde upp till Ida och fick åka bil hem (och en sväng på akuten) istället.
Ida körde ju hem den till oss.
Och nu ska den säljas. Vad kul vi hade ihop, min starka pärla. Ja för stark var han, när brorsan körde mig idag så vägde vi ju minst 150 kg + moppens egna vikt ca 70 kg. Men moppen orkade som ingenting dra upp oss i en brant backe.
Alltid när man körde med kompisar sackade dom ju i uppförsbackarna, utom jag ;o) Kommer sakna den*sucka*.
För hur mycket man än körde bil så var det kul att köra moppe i skogen.
Har råkat stegra lite med den oxå*höhö*. Råkar man släppa kopplingen för snabbt så slår den runt hur lätt som helst. Så det gäller att kontrollera hästarna*thihi*.

Fast när bakhjulet låser sig var det inte kul, det ledde till två omkullkörningar. Fast den ena gled jag bara på gräs så det blev varken skador på mig eller den. Den andra omkullkörningen ska jag vara tyst om...

Nähe ikväll ska vi på grillning hos en kompis.




Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits