Dubbelt så god

Igår var det så drygt att ha håltimme. Man ville ju bara hem.

Den sista lektionen var skitskoj när vi fick elda i det rätt så nya laboratoriet.  Det var varmt bakom glasrutan när man fotograferade.  Ska lägga i bilder sen :o)

Var skönt att komma hem.
Är så orolig för mamma. Hon mår jämnt illa och har ingen matlust. Dessutom har hon så ont i käken att hon inte kan gapa riktigt. Så nu väger hon bara 53 kg. Och det är inte mycket. 10 kg mindre än mig.
Och det är mycket jobbigt på hennes jobb, både psykiskt och fysisk. Chefen är ju inte den bäste eller rättvisaste.
Hon får vitaminpiller efter att de tagit prover efter MS-diagnosen. Sen får hon äta piller mot Atros (förslitna leder). Varför känns det som om allt ska drabba mamma?

Jag bakade hennes favvokaka idag. Hon har inte ätit det på länge eftersom det är så jobbigt och kladdigt att göra. Och det kan jag säga att det var kletigt. Hon är på personalfest så hon vet inte om det än.
Om man bara kunde göra mer för henne.
Ibland har jag lust att ge mina 30 000 kr till henne så att hon kan resa till Italien. Men det hade hon aldrig tillåtigt.


Min bror och jag var i lantan och Karlssons idag. Nu ikväll har vi hållt på med min bil. Ljusdioderna ska in och termometern ska sitta snygg och gömma sladdar. Sen kopplar han om dom så att allt kopplas direkt bakom cigarettuttaget.

Och imorgon är det fars dag. Då kommer syrran, Daniel och bäbisen :o) *Puss på syrrans mage*

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits