Fotboll på ögat

Fan säger jag bara. Jag ska då råka ut för allt.

Fick en fotboll i ögat igår.
Först ser jag som om man tittat på solen för länge och blundar. Fast nu såg jag ju det med ögat öppet. Sen tittar jag mig i spegeln och ser att den blåa irisen är röd nertill. Jag ser suddigare och suddigare. Ringer ju sjukvårdrådgivningen och då ska jag ringa ögonakuten på morgonen. Det röda hade försvunnit men verkar ha spridit sig för irisen var grönt och såg grumligt ut.
Fick en tid halv 10 idag. Imorse såg jag mycket bättre.
På undersökningen får jag pupillvidgning och sen bedövar hon det och trycker en lins på ögat så hon kan se mig djuupt i ögat.
Hon säger att det var en rejäl smäll och att jag hade haft tur. Jag hade blödning i ögat och svullet. Vill det sig riktigt illa kan näthinnan gå sönder och då blir skadan permanent. Fatta ni att jag e skraj?
Jag får inte anstränga mig på en vecka, och inte ha linser på ett tag.
Ska ta ögondroppar 3 ggr varje dag. På tisdag ska jag på återbesök.

Jag måste ha världens otur...

Kommentarer:
Postat av: Jocke

Ducka nästa gång...

Hoppas allt löper väl med dig!

2006-11-07 @ 18:28:14
Postat av: Brandkvinnan

Jotack om han inte skjuter direkt när han vänder sig om.
Tack :o)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits