Here I Go Again

And here I go again on my own 
Going down the only road I've ever known
Like a drifter I was born to walk alone
But I've made up my mind
I ain't wastin' no more time
Here I Go Again

Ja jag vet att jag skulle dra upp dragkedjan längre...


Redan måndagkväll. Tiden går snabbt även om det känns lite mycket i huvet för tillfället. Förstår inte varför lärarna vill ha alla redovisningar och examinationer på en gång. Men det är bara att gilla läget och ta en sak i taget.

När jag körde hem igår regnade det rejält hela vägen. Fatta att man var trött i ögona. Men resan gick bra ändå.

Hehe många killar har sett att jag har färgat håret, trodde inte killar såg sånt ;o)

Idag hade vi inte många riktiga lektioner. Inte en enda faktiskt. Bara kursråd och intro på risk 3. Det var ju inte så uppmuntrande. Man ska kolla vad kommunen har gjort för att förebygga olika risker i sin hemkommun under jullovet...
 Fast jag tar inte Ronneby utan Karlshamn, där har man ju kontakter ;o)
Just dom kontakterna ska jag till på lördag. Var ju en och en halv månad sen jag var där. En brandmästare har undrat på lunar hur de går för mig. Kul att de bryr sig :o)
Det blir nog några frågor på lördag om vad jag gör här nere.
Och så frågor till dem med så klart. Känns skönt att man har hur många brandnissar som helst man kan fråga om allt om räddningstjänst.

Idag sprang jag cooper. Det gick väl inte så där bra... Hehe...
3 km ska man springa på 13.12.
Jag sprang *gick(!)* på 19.34. Okej jag har fuskat lite med kondisen, jag erkänner. Men men, nu kan jag ju inte bli sämre utan bara bättre :o) Run forrest run.
Sen kanske man ska lägga till att det var kallt, blåsigt och mörkt så man såg knappt var man sprang. Någon ursäkt måste man ha.

Innan idag kollade jag hur jag låg till med handkraften. Man ska klara 42 kg på båda händerna. På vänstran hade jag 36.1 och på höger 38.9 kg. Lite träning så ska nog det gå med. Måste tänka positiv juhe...

Imorgon ska vi till Malmö. Det ska bli intressant =o)

Oj jag glömde ju berätta att H och jag övade på att sätta ihop andningsapparaten i mörker. Savoxen var lite kenpig att få på masken i mörker. Men under andra försöket fick jag den på rätt håll*haha*. Första försöket gick på 16 min och andra på 11 min. Det ska nog gå bra på examinationen på onsdag.Heller hur?

Vila i frid där uppe Palle. Du och Ludde jagar säkert ikapp nu :o) Vi här nere tänker ofta på er*puss*.
Kramar till dig Ida.

Kommentarer:
Postat av: Helena

Varför tog du inte med kortet där du hade savoxen på fel sida... haha.. den var roligare..

Postat av: Anonym

Hörru! Det där larmstället är på tok för vältvättat. Ut och kryp i lite övningshus...

2006-11-21 @ 15:59:33
Postat av: Brandkvinnan

Helena: Haha den bilden ligger i säkert förvar ;o)
Vi får se vilka tabbar det blir idag :o)

2006-11-21 @ 16:15:38
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Anonym

Jocke:
Jupp nästa vecka ska vi äntligen ut och krypa :o) Det man har längtat efter*thihi*

2006-11-21 @ 16:16:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits