Jag är en riktig raggare

Var ska jag börja?

Redovisningen i fredags gick kanon. Det var nervöst men jag kom aldrig av mig och pratade visst lugnt och bra :o)
Det var skönt att komma hem. Var en liten stund hos Ida i fredags och pratade lite.

I lördags var jag på brandstationen. Fast det var inte riktigt "mitt" gäng. De hade bytt lite här och var =( Men jag hade kul ändå..
Fick skrubba bort olja på ett par små preseningar och en stege.

Jag fick ut å åka på Firebird. Jag och PH åkte själva ut för att tanka så tog de andra 301 och 309 till hamnen.
Vilka vågor ;oD Minst två meter vågor. Vi körde i 25 knop, snacka om att det kittlades i magen, först satt jag ner men jag såg ju ingenting eftersom fören stod så högt. Sen var det ju lättare att parera med benen i vågorna. Vi använda hörlurar och mick som automatiskt sattes igång när man började prata. Hitech :o)
Men vi blev rätt så blöta. I den första riktigt stora vågen skrek jag till lite, givetvis hörde han det i hörlurarna så han hade kul :o)
Sedan saktade han ner och släppte ratten för att kolla vid motorn (båten gick ju inte som den skulle) och så ber han med ta över(!). Visst det gick inte snabbt men jag har ju aldrig kört båt förut*hihi*. Fast det var inte många sekunder...

De skulle fylla på skum i 301 och i tankbilen. Jag fick vara förstaskötare vid dunkarna när de skulle suga upp skummet.. Den motorn var en jävel på att suga =o)

Klockan 3 på natten hade de haft ett larm till Tefac på Aarhus AB. Det brann rejält i oljan. Så det välde tjock, svart rök som gjorde att masken blev helt svart så brandmästaren fick ta servetter och torka...
Så när jag kom på morgonen var det vissa som jobbat sen dess och var lite trötta...

Sedan blev jag avsläppt för att hämta någon brandmans bil och köra till brandstationen.

Annars hade det väl inte hänt så mycket. Det var lite tet och gnabb som vanligt. Inte så mycket kanske eftersom de var lite sega*hihi*. Men det var jag också även om jag hade sovit på natten.

Dagens låt:
Drängarna - Raggare

I söndags var jag ute och sprang salsjörundan och pappa cyklade bredvid =o) Var kul att göra nåt själv med pappa, även om jag inte orkade prata så mycket.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits