Jag förtjänar bli kallad KLANT

Oj vad tiden går. Idag är det lördag...

Körde med glatt humör hem i torsdags. Det är ju imma på insidan av framrutan varje gång jag ska hem så jag köpte en sån immduk på Karlssons. Jag torkade väck imman och körde. Det var bara det att det blev ett jobbigt skimmer så mötande bilar blev ännu mer bländande. Jag svor och förstod varför duken kostade 9.90 kr.
Så kommer man hem och brorsan förklarade att man ska torka tills skimmret försvann! Hur ska jag veta det? Sucka... Köra 15 mil i skymning/mörker med skimrig framrutan i onödan är inte så kul.

Igår klippte jag mig och var hos tandläkaren. Tog en sväng inom ÖB med.
Färgade håret rött igår, men det ville inte bita i mitt hår så jag e lite röd och resten brun..  Jag ska ta resten av färgen idag så det blir rött över hela håret.

Jag råkade klanta mig igår när min bror och jag bråkade. Han gick hotfullt emot mig och när han knuffade till mig trodde jag att dörren till toaletten var stängt, så jag spjärnade inte emot utan var beredd att knuffas mot dörren. Tror ni dörren var stängd bakom mig? Nopp...
OCh när väl jag insåg att dörren var öppen var det ju försent. Så jag försökte få tag i dörrkarmen utan resultat. Dråsade ner i golvet och slog i armar och ben i handfatet och toastolen*asg*. Min bror försökte samtidigt få tag i mig (han är faktiskt snäll(!)) men han lyckades inte hinna med att fånga mig. Tur att man har lite material på baken så att man landade någorlunda mjuk.
Väl på golvet började jag asgarva och brorsan fattar ingenting, så hårt knuffade han ju inte mig. Mamma asflabbade med när jag berättade varför jag hade ramlat. Det såg nog roligt ut.
Det hade nog klassats in i Americans Funniest Homevideos.

En sak som oxå hade passat in där var när pappa häromdagen skulle hämta ett släp på Preem som han skulle laga. Det ligger 50 meter från hans jobb. Tror ni inte att han ser släpet rulla vidare förbi hans bil och ner mot en rondell? Där stod släpet och blockerade trafiken. Sen fick han hjälp att dra bort det..
Haha, vilken jädra otur. Tur att man inte åkte med, hade varit lite pinsamt. Ingen eller någon blev skadat..

Är vi familjen Klant? ;o)
Nähe nu ska jag putsa fönster..
Mindre kul, men måste göras.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits