Simlektion - Gick kanon

Idag var det lite roligare på risklektionen. Det snackades om olycksstatistik. Män var klart överrepresenterade på alla olyckor (utom fallolyckor men det var för att kvinnor blir äldre). De kunde inte svara på frågan varför men det kan jag: Män är helt enkelt dummare*hihi*. Oj vad kommentarer jag kommer få... :o)

Sen hade vi bad i Högavalsbadet i Lund. Jag var verkligen inte så positiv till det men det gick faktiskt bra. Jättebra till och med. Jag var ensam tjej i vattnet idag igen men jag klarade samma sak som killarna. Lärare C som vi har i trafikolycka var lärare nu oxå. Han var lite tetig idag med*höhö*.
 
Vi fick testa på ett moment till provet som vi måste klara. Hoppa från trean, simma två längder, ner till botten å hämta docka, släppa docka och bogsera en kompis en halv längd, dra upp och kolla andning och puls, lägga personen i framstupa sidoläge, kasta i livboj och dyka från pallen. Simma en halv längd och bogsera  kompisen i bojen, ta upp personen på det högsta och kolla andning puls och framstupa sidoläge.

Och det gick alldeles utmärkt, även om det var slutet på 1 ½ timmes simlektion. Så det känns lite bättre till provet. Jag kunde dyka från pallen och simma ner till halva bassägen och hämta docka på botten. Kompis H kommenterade att jag kunde till och med simma ner på botten därifrån och då sa lärare C att jag var envis. Hehe att han prickade min personlighet rätt så bra där.

Oj vad jag babblar på.

Nu är jag astrött och känner mig dålig efter allt klor som finns i min magsäck. Har tittat på en beck-film och suttit här å gjort lite plugg. Saknar faktisk de där hemma lite. De har flyttat vår frys till syrrans och Daniels hus.

Dagens låt: Shayne Ward - That's My Goal


Snart är det kvällsmat. Vet inte vad jag ska göra sen. Har ont i hela kroppen efter fotbollen och simningen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits