Krav anpassat för män och kvinnor

Vissa kan man tysta med hot, andra kan man tysta med våld. Eller så kan man tysta dom med en diskussion.
Det gjorde jag. Jag tystade hf på msn. Han var emot kvinnliga brandmän för att han tyckte att kraven för att bli brandman hade anpassats för män och kvinnor (skulle de anpassas för ufon då eller?). Han hade jobbat på en brandstation då och då under ett år (dock inte längre). Så därför kunde han säga vad som krävdes för att bli brandman.

Hur som helst verkade hans argument vara slut för helt plötsligt var han offline. Om du läser detta så var det en intressant diskussion vi hade.

Jag litar hellre på "mina" grabbar i gäng 3 som jag varit med under 3 ½ år att de vet vad som krävs för att bli brandman, och det är inte nåt dinglande mellan bena. Om en brandman varit i tjänst i 30 år så borde han väl veta om kvinnor kan bli brandmän eller inte?

.....

Idag är det fint väder. Brorsan och jag ska gå på bio halv sju.
På andra sidan häcken ;o)

Sen ska nog brorsan och jag spela in lite filmmaterial med min bil. R som i racing :o)



Kommentarer:
Postat av: flipper

exakt, kolla min kommentar till "EKG"

2006-09-23 @ 19:43:46

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits