På andra sidan häcken

På andra sidan häcken

Visst e han söt? Ekorren Hammy var bäst på bion igår.
Den måste ses alltså. "Men jag vill ha kaka."

Gick med min bror på bio, är det många syskon som gör det?
På hemvägen hade han neonljusen på. Gissa vilka vi mötte? Mm rätt gissat. Hur snabbt tror ni det tog innan neonen var släckta? Men tack och lov var det mitträcke så polisen kunde inte vända på en femöring. Trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen.
Men det lyste fint ;o)

Drömmer en hel del. Särskilt om Ludde. Fia låg vid trappan häromdagen. Precis jämnte där Ludde brukade ligga och titta ner. Ser hon honom tros?
Brorsan hade hittat en fin dikt:

"På den här sidan himlen finns en
alldeles särskild plats som kallas Regnbågens bro.
När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon här dör, så kommer det till Regnbågens bro.
Där finns ängar och kullar för alla våra små vänner
så att de kan springa och leka tillsammans.
Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken, och de har det varmt och skönt.
Alla djur som har varit sjuka och gamla blir återställda till hälsa och vigör;
de som varit skadade eller lemlästade blir friska och starka igen, precis som vi minns dem i våra drömmar.
Alla djuren är glada och nöjda, utom för en liten sak -- de
saknar alla någon särskild som de varit tvungna att lämna kvar.
Alla springer och leker tillsammans, men en dag kommer
någon av dem att stanna upp och titta i fjärran.
Dess klara ögon är intensiva; kroppen börjar skälva. Han springer plötsligt ifrån gruppen,
flyger över det gröna gräset, benen bär honom fortare och fortare.
Han har sett dig, och du och din älskade vän möts till
slut i en lycklig återförening för att aldrig skiljas igen.
Du får överlyckliga pussar i hela ditt ansikte, dina händer smeker på nytt det älskade huvudet, och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur som så länge varit frånvarande från ditt liv men aldrig från ditt hjärta.
Tillsammans vandrar ni sedan över Regnbågens bro... för att aldrig mer skiljas åt."

Jag längtar till den dagen då vi möts igen.
Varför säger alla att tiden läker alla sår? Jag saknar ju dig mer och mer. Jag tänker på dig varje dag ska du veta. Du hänger på väggen i mitt rum på Revinge, så jag aldrig är ensam. Puss på dig Ludde.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits