C-körkort

Tillskillnad från Victoria hade jag en rätt så trevlig dröm inatt.
Drömde att jag var på larm med Karlshamn. När vi kom fram var redan Olofstörm där vilket jag tyckte var konstigt att de hann före.. Jag är full påklädd och hoppar ut. Så ser jag att stövlarna jag hade på mig blev helt plötsligt mina innetofflor. Får tag på ett par stövlar efter lite letande. Och sen upptäcker jag att hjälmen är borta. Ååå vad allt började bli jobbgt. När jag väl hittade en hjälm gick jag in själv och rökdykte. Hittade en person som jag bar ut...

Lite konstig dröm men den var mycket bättre en förra. Då drömde jag att en person låg på marken, en annan satt över personen och knivhögg gång på gång. Själv visste jag att det inte var någon idé att stoppa personen, den andra kunde omöjligt leva efter det. Usch...


Idag var jag egentligen ledig men C-körkortsteorin har börjat nu. Idag gick vi igenom upplägget och sånt.
Det ska bli skitskoj, jobbigt, invecklat, dyrt och lärorikt :o)

Men så ångrar man att man inte började tidigare så man kunde ha kört lite mer brandbil på övningarna här ute.
Känns bra om man behöver hjälp med det tekniska och sånt. Pappa har lagat lastbilar, syrran har CE-kort och så finns det ju en massa (alla?) på stationen som kan köra lastbil.

Oj det var ingen hälsosam vecka man började med.. 4 muffins ligger i magen...

Jag köpte ju en trisslott för ett tag sen. På den vann jag 75 kr. Tog tre nya. Vann 25 kr på den ena. Bytte den mot en ny idag. Vann 50 kr ggr 2 (100kr) :o)
Och den bingolotten jag köpte förra veckan vann jag en ny bingolott. Och det är guldbingo på lördag. Nu ska jag vinna en resa till solen, eller varför inte en miljon? :o)

Idag på vägen ner såg jag glassbilen i diket på sidan. Kunde inte låta bli att slicka mig runt munnen och le.

Kommentarer:
Postat av: Teller

Man tackar :D Ja, det är så himla kul att läsa om det på gymnasiet.Fast vi har det bara i ett år och efter det har mer akutsjukvård, men de bästa är att vi slutar SMO-kursen med en uppvisning:) Fast sen har jag 2 år kvar innan jag kan söka in på SMO. Ha de bäst!! Teller

Postat av: Brandkvinnan

Å låter kul med uppvisning :o) Vi har inget sånt här på SMO, vad jag vet iaf. Du kommer lära dig en massa redan innan du kommer in då ju ;o) Ha´de gött

2007-04-07 @ 14:22:42
URL: http://brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits