En dag på fältet

Löpningen igår gick bra. Jag sprang sist med J för att hålla henne
sällskap. Hade kunnat springa snabbare men hade kommit tvåa vilket
som.. Vi var bara 3 tjejer. De tre första fick ett pris. Vi joggade
jämsides de 3 km och sen när det var 60 meter kvar kutade vi. Jag hade
mången krafter kvar så jag kutade som fasens, fick beröm för den
kutningen*s*.
Nej, det var roligt att tävla. Särskilt när man får
pris*ler*. Jag kom tvåa och fick 200 kr i shopen som snart ska öppna
igen. Då blir det lite räddningsverkprylar.

Sen vann SMO7 lagtävlingen :o)



Innan på dagen hade vi tester i brandmannaprofilen. På bänkpressen
gjorde jag 16 ggr 30 kg förra terminen. Igår gjorde jag 25. Sen
handgripen ska man klara 40 kg. Förra terminen klarade jag 39. Igår 44
:o) Så lite bättre har man blivit*skönt*.



Idag gick vi igenom släckbilen lite mer närgående.
Här sprutas det lite vatten:

image86

Sen hade vi brandgasventilering. Det blir rejält varmt där inne. Jag var en av de närmaste elden, och jag bytte ställning och luftade kläder för att klara det. Fick släcka elden en gång*kul* :o)
Hur som helst så fick vi ut av dagens lektion att fläkten är väldigt bra att använda. Sen fick vi se hur snabbt elden tar sig när fläkten kommer på...
Här klär gruppen på sig för att gå in..
image87


Kommentarer:
Postat av: Martina

Åååå :) Jag vill också göra massa roliga saker... Räddningstjänsten är i stort sett över för oss nu, vi har bara en insatsövning kvar på station. Dock har jag hört ryktesvägen att den ska innehålla farligt gods-bil som smällt med personbil --> kemdyk + medicinsk klippning, jippieho ;) Sen läser vi sjöräddning och lite annat statligt fram till studenten. Efter det ska jag bara nörda mig, BI - here I come ;)

2007-04-04 @ 20:46:48
Postat av: Brandkvinnan

Du gör ju redan en massa roliga saker ;o) Hoppas insatsen går bra för er :o) Vi ska börja med kemdyk de närmaste veckorna*kyckling*.
Glöm inte att ta med dig vindjackan när du ska ner hit till LTH, blåser som fasens i Skaone*suck* :o)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits