Gocart

Eftersom jag inte har skrivit i helgen så kanske ni förstår att det har varit fullt upp.
Lyssnade på redovisning om ämnesklasser i fredags och fick se lite förevisningar på fältet. Massa smällar*höhö*. Alltid kul när det smäller.

Körde hem, hamnade bakom en traktor som nästan tog hela vägen. Jo det gjorde den faktiskt. Det var ingen idé att försöka köra om för då skulle jag få köra off-road. Mycket kan bilen med inte köra i diket, iaf inte så långt.

Tog en sväng inom systeryster för att hälsa på Thias. Fick mata honom. Han ville ju bara gosa när jag skulle mata honom. Han körde in näsan i mosters bröst :o) Inte för att de e så stora men det var gosigt endå *thihi*.
Sen var hela mosters tröja full med välling. Men moster tog inte det så hårt utan var glad att hon luktade bäbis hela dagen.
På lördagen kom några släktingar för att äta tårta och fira pappa.

Igår lurade vi pappa att vi skulle äta middag i Karlshamn. Men istället körde vi åt andra hållet. Pappa såg ut som ett frågetecken och var en aning livrädd. När mamma sa att det var tur att han inte tittade i bagaget blev han ännu mer fundersam.
När vi körde förbi Tingsryd började han tänka på flygplats. (Jag hade innan sagt till mamma att vi skulle ta honom till fritt fall så att pappa skulle höra det). Eftersom han tänkte på flygplats fick han torka handsvetten, fallskärm dök upp i hans huvud.
Vi hade skitskoj. När vi kom upp till Växjö (9 mil) körde vi till Gocart. Pappa var lättad.

På gocarten var det skitkul. Har aldrig kört det förut men rekommenderar det starkt. Det blev en familjefejd som pappa vann (nej vi lät honom inte vinna).
Eftersom killarna redan hade kört tidigare i sina liv så stod de i en klass för sig. Mamma var dålig i armen så hon fick stå över i semi och finalen. Då tävlade jag mot syrran. Ingen av oss ville förlora....
Jag kvalade in så jag stod före henne i finalen. I starten var det "lite" puffar och stötar för att komma först i svängarna. Men jag lyckades behålla min fjärde plats*s*. Vi hade jättekul.
Några gånger råkade jag smälla in i sargen så mamma trodde att min huvud skulle flyga av. Så jag har ett snygg blåmärke på höften.
Efter det käkade vi på en restaurang.
Dagen kan summeras som lyckad  och rolig.
Jag kaxade över syrran att jag vann över henne och hon poängterade att hon kan backa med 24 meter ekipage mycket bättre än mig *hmf*.

På tal om det så höll jag på att glömma att jag körde med lastbil på fredagsmorgon. Det gick kanon. Fick backa. Gick så bra på backningen att han sa att jag får göra det en gång till för att se om det inte var nybörjartur :o) (det var det inte).
Idag hade vi lite kem till och kemsjukvård.
Ska snart ha C-teori och en till körning.
Har Axxa idag med....
Oj nu blev det långt....Hade jag haft tid hade ni fått en bild :o)

Kommentarer:
Postat av: Junitjej

Gocart måste jag bara pröva någon gång!!

Postat av: Lari

Ja, här inne har man ju inte varit på ett tag... skoj att läsa lite om hur det går för er nere i Revinge..=)

2007-04-24 @ 08:34:44
URL: http://webkocken.blogg.se/
Postat av: Brandkvinnan

Junitjej: Ja du kommer inte ångra dig :o)

Lari: Jo här nere är det full rulle innan sommarlovet kommer. Läser din blogg lite då och då. Kul att du fått jobb :o)

2007-04-24 @ 15:44:04
URL: http://brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits