MSN

På tal om Grållen. Han ska ju besiktigas på fredag kl 11.20 i Ronneby. Jag slutar 11.30 i Revinge. Så pappa ska besiktiga han. Jag tog pappas guldiga 740 så tog han min.
Grållen undrar nog vart matte håller hus. Och matte blev inte glad när pappa berättade att han står lämnad hos en främling i Ekenäs. Pappa skulle laga någons bil och bytte så min fick stå där över natten. Hallå? Det går ju inte, jag som trodde att pappa skulle ta väl hand om honom*grr*. Men sen fick jag reda på att han stod jämnte en guldig 740 :o) Då känner han sig lite mer hemma*s*.

En bil har faktiskt oxå känslor, har ni inte hört det? Det är därför man aldrig ska bli arg på sin bil, slå på den eller nervärdera den. Då lever den sitt eget liv, har jag hört iaf ;o)
Varje gång den startar när det är 10 minus ute ska man klappa den och berömma den för att den varit duktig :o)
Många i hans ålder har ju redan pensionerats, särskilt invadrarna från Japan och Tyskland, bilar födda i Sverige brukar hålla lite längre, kanske för att de är vana vid klimatet redan från födslen.

Idag tänkte jag göra nytta (för en gångs skull?). Jag måste plugga bla. Göra de lite till på brandmannaprofilen, laga mat som e så tradigt...
Brukar alltid fastna på msn tack vare antingen J,O,J,U,S,M,I,B m.m. Fattar inte varför man inte kan slita sig. (Btw, J dök precis upp så nu kan man inte stänga av datan på ett tag). Och skriver man med någon och den svarar kan jag inte vänta i 10 sekunder innan jag måste trycka på den orangeblinkade saken där nere. Och ibland har man tre stycken som blinkar frenetiskt. Särskilt när man ska skriva ett blogginlägg samtidigt. Tangetbordet glöder ju för fasens..

Nähe lite nytta var det som sagt....

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits