Seperationsångest

Om det e så att jag har en ny bil ikväll som far och brorsan min ska titta på ikväll betyder det att jag måste sälja Grållen! Hallå? Min allra första bil som tagit mig troget i 1000 mil. Oja, jag räknade precis ut att jag åkt fram och tillbaka 30 ggr på fredag. Det blir 885 mil. Sen kan man lägga ett par hundra till (minst) till skolan, jobb, hästen, sjön, stan.

Varför sälja den undrar ni. Jo för att min älskade bil är an aning upprostat. Utseendet är inte allt, jo jag vet. Men saken e det att den mår inte så bra på det som inte syns... Den kommer kanske hålla ett år till, fem år till. Men till vilka reperationskostnader? En 85:a e gammalt...

image89
(Ser ni vad som står på framrutan?) :o)

Så matte får se om någon vill överta Grållen som troget tagit matte vart hon vill, asfalt som grus, snödrivor som vattenpölar.
Buuuäää :o(

Det värsta är att den nya bilen som de ska titta på ikväll har varken taklucka, elhissar och inte lika många hk som min gamle trotjänare. Men det är en 88b.
Man la ned massa timmar. Här ser ni när allt e borta och storstädningen e påbörjad.

image90

Bara instrumentpanelen e kvar.
Man kan inte se det här men innertaket e med borta (hur många timmar lades inte på den för att limma på blått fleecetyg).
image91

Och så här blev resultatet. 400 kr för den blåa klädseln. Tycker jag var billigt jämfört med hur det såg ut innan.


image88

Så visst blir det svårt när bilen blir mer personlig.
Får inte glömma kompisen i baksätet. Fast nu sitter han på tv:n här bredvid mig och är ersatt av en åsna där bak...

image92

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits