Baka kakor :o)

Var på tippen igår. Skulle packa pappas bil med skräp. Gick väl sådär för pappa klagade på min packningsteknik i bagaget. Jag packade ju visst på höjden för jag trodde inte att det skulle in så mycket. Så pappa fick ju ta över packningen av trä och wellpapper så började jag samla mjölkkartonger och sånt för att lägga in i i bilen. Man får ju plats med tio papperskassar bara där bak utan att stapla på höjden. Så visst är det bra att ha en stor "tank" som många kallar 740:n :o)

Och jag letar fortfarande efter en bil. Börjar t.o.m bli så desperat att jag letar efter en Saab 900 S (den enda saaben jag har råd med som ser någorlunda bra ut. Slår vad om hälften av er inte tycker utseendet är viktigt när man köper bil. Men det är därför det tar tid att hitta en bil till mig. Jag vill ha en rostfri bil med lite teknisk utrustning. Och så har man ju en pappa som inte godkänner vilken bil som helst.
Blå bil får jag tex inte köpa för lacken är svår att ha fin länge. Och det tålamodet har inte jag att stå och polera och vaxa vart tredje månad. Och svart har jag blivit fundersam om jag vill ha. Kan ju bara se på min brors bil. Två dagar och den är lika smutsig igen. Tacka vet jag min gråe bil, syntes inte att man inte tvättat på flera månader :o)
Fast egentligen tycker jag det är kul att tvätta bilar. Men inte rosthögar som min var...
Ja nog om det, hittar väl en bil innan nyår...

Imorgon åker hästarna tillbaka till naturbruk så idag är det sista gången jag rider Raston i år. Kanske för evigt =(
Typiskt att det ösregnar. Får hoppas att det blir bättre väder senare annars är det regnställ som gäller.

Dagens låt

Var hos systeryster iförgår och pakade bullar och saras kokusrutor. Fast saras kokosrutor gick inte så bra. Först hade vi inget kakao så det fick bli oboy. Sen var det för liten sats till den stora plåten så den blev jättetunn. Och så skulle min bror häll över glasyren och trodde ju att vi blandat i allt men vi hade ju inte tagit med margarinet som skulle svalna. Så ibland stämmer det med ju fler kockar desstu sämre soppa.

Badade iförgår igen. Så igår var jag dunderförkyld. Skulle egentligen klippa gräset men det ville inte min förkylning. Tack och lov är det bättre idag eftersom jag hade hjärna nog att ta det lugnt igår :o)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits