C-kortet är mitt :o)

Det var nervöst att köra till Ystad iförgår. När jag skulle stanna för att kissa i diket hörde jag en katt majua lite svagt. Trodde att det var en katt som blivit påkörd så jag ropade på kisen. Då mjauade den konstant och jättehögt. Sen kom den fram till mig och var så kelen. En kattunge mitt ute i skogen vid den stora vägen. Jag tog upp den och den var så glad att den hittat en själ ute i den ensamma världen. När jag skulle gå till bilen hängde den med precis intill mig. Jag satte mig i passagerarsätet och ringde hem för råd. Då hoppade katten upp i knäet. Och jag som skulle passa en tid i Ystad.
Så jag satte den i bilen och körde iväg till närmaste bonngård så den kunde hitta lite andra människor. Förstår ni hur svårt det var att köra iväg när katten mjauar och tittar på mig?
Jag är inte förvånad om det är en sommarkatt som någon har dumpat. På hemvägen körde jag tillbaka där jag släppte den men såg den inte.

Hursomhelst gick det bra i Ystad. Klarade uppkörningen ;o) Kändes skönt att ha det gjort iaf. Har tänkt på det hela sommaren. Så nu kan man köra brandbilarna lagligt*thihi*.

Badade igår i Trehörnan. Blev väl kanske sista för i år. Hösten verkar ju ha kommit för längesen*suck*.
Skrubbade huset igår med. Det är nån sorts mögel som sitter i träet. Men med lite klor och vatten så går det lätt att skrubba bort.

Igår skulle vår lilla Ludde fyllt 15 år. Tiden går men saknaden består..


Har en del inomhus som ska göras nu när det regnar. Sen får jag se om man hinner titta på en film. Har ju så många filmer jag inte sett än.
Simma lugnt i höstregnet...

Kommentarer:
Postat av: sanna

Grattis till körkortsbehörigheten!!!! :0>

2007-08-23 @ 16:37:12
Postat av: Markus

GRATTIS!!!! Fan vad skönt=) Köp dig en egen brandbil och åk runt i=D
Betalar skolan för C-kortet eller får man stå för kalaset själv? Vad kostar sånt?
/M

2007-08-23 @ 21:30:37
Postat av: Oscar

Grattis för tusan! Härligt =) o Pappa har klarat sitt körkort också faktiskt...

2007-08-24 @ 07:07:45
Postat av: Brandkvinnan

Sanna: Tack :o)
Markus: Tack ;o) Ja det hade varit kul att ha en egen brandbil*hihi*. Skolan betalar ingenting. Ifall någon ordnar att en körskola kommer ner till Revinge så lånar skolan ut en lokal till teorin. Lastbilen får även stå inne på området. SMO 8 ska börja köra nu till höst så det finns nog stora chanser att din klass kan börja ta C-kort till höst. Vi fick ett avtal eftersom vi var så många som skulle köra. 13 900 kr kostar hela kalaset och då får man köra tills man klarar det. Alltså det är ett fast pris. Bra att ha på meritlistan när man söker jobb.
Oscar: Tack :o) Ja det är så grymt skoj att man klarat det. Vad kul =o) Grattis pappan*hihi*. Har du tagit några turer än? *kjam*

Postat av: QtbLerum

Stort GRATTIS till C-kortet ärade brandkvinna, bra jobbat. Nu har du tagit ett stort steg till en fortsatt karriär inom siren branchen.

2007-08-25 @ 13:21:08
Postat av: Brandkvinnan

Tack QtbLerum :o)
Jupp en steg närmare brandstationen *jippie* =o)

2007-08-26 @ 10:45:04
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits