Klippa gräs i hundranitti

Var uppe på IKEA och hade fullt upp med att gå runt med Mathias :o) Och den hyllan jag skulle ha fanns inte där nu heller, suck...
Sov i bilen på väg hem. Varit en jobbig vecka med jobbet. När jag kom hem bytte jag om till ridbyxor och körde upp för att rida. Tyvärr har Raston tappat en sko så jag fick åka hästochvagn. Och köra då givetvis =o)

Igår jobbade vi övertid mellan 7.00-12.00. När jag kom hem var det ingen idé att sätta sig ner för då hade man inte rest sig igen. Så jag började med att tvätta mammas bil, invändigt och utvändigt. Mamma undrande om jag var rädd att somna för jag hade full rulle när jag schamponerade lacken.
Innan jag hann bli klar med bilen så skulle jag klippa gräset. Tankade gräsklipparen, satte in mp3 i hörselskyddet och sprang nästan runt gräsmattan. Pappa kom och sa att jag fick lugna ner mig för gräsklipparen hann inte suga upp allt gräs. Men jag ville ju ha snabb takt. Så när jag skulle tömma gräset sprang jag upp för backen till komposten och ställer mig på en sten för att inte sjunka ner med gympadojjorna. Första gången gick bra. Men andra gången jag hoppade upp hade jag för bra fart och halkar så jag får släppa gräshållaren och dånar in i backen (skogen för den som inte är bleking) och försöker få tag i en gren för att stanna. Jag lyckas iaf hålla mig på benen och vänder om för att fortsätta klippningen.

Käkar mat efter det och så ut igen och tvätta bil. Är klar vid halv sju och då springer jag en runda på ca 5 km. Var väldigt seg i benen kan jag ju säga.
Men jag måste ut och springa för på tisdag ska jag ut och springa med deltidaren J från jobbet. Han springer typ 2-3 ggr i veckan (när han inte har jour) och jag har sprungit två ggr nu i sommar... Ehh.. det mildaste uttrycket jag kommer på att jag är på tisdag är avliden...
Visst deltidare J är snart pensionär men man ska inte lura sig på åldern...

Idag är det fint väder igen så nu måste jag hinna med en massa idag med :o) Bada är ett måste ;o)
Ta vara på den sista tiden av sommaren för det gör jag...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits