Vill allt men orkar inget

I söndags badade jag med I och sen selade vi Pontus och åkte häst och vagn. Fast jag joggade bredvid för att få upp kondisen.
Kan säga att det hjälpte inte så mycket igår när jag sprang med deltidaren. Alla sa att han sprang sakta. Jotack!! Hade ju svårt att hänga med redan från början. Efter ett tag var jag bara tvungen att gå för jag hade stupat annars. Det var varmt som fasens igår så jag trodde hjärnan skulle koka av värmen. Blötte mig i sjön en gång för att svalka av mig. J väntade ju på mig då och då och försökte puscha på mig. Min hjärna ville men inte kroppen. Så jag sa att de gjorde inget om han lämnade mig där i skogen. Och på hemvägen mötte jag honom och frågade vad han gjorde, han sa att han vände och tog rundan tillbaka...ehh... glöm att jag får den kondisen i år... Sega gubbar ska man akta sig för :o)

Vändtrucken på jobbet är sönder så man får stå vid bordet och tömma burarna med böjd rygg... Tusen ggr jobbigare!!
Och i denna värmen. Har varit illamående ett tag nu tycker jag, och jag vet precis varför... jag vill göra så mycket och stressar och kan inte slappna av. Sitter jag vid tvn (när man för en gångs skull sitter där) tänker man, jag borde egentligen göra det, det eller det.
Har mycket jag behöver göra hemma men är ju slut när man kommer hem från jobbet. Nu är man mycket tröttare för värmen och vändtrucken...
Fick massage igår på jobbet. Det var så skönt =o) Hon var riktigt förvånad hur hårda armarna var. Ska man ta det som en komplimang?
Men den massagen var skön för stunden. När man började jobba så gjorde det ont igen. Huvudvärk fick jag igår för massagen och vätskebrist tror jag. Fast jag drack ju 15 dl saft igår när jag varit ute och sprungit.

Chefen R kom till mig idag och frågade om det var på fredag jag skulle sluta. Jo det var ju så. Jag sa att jag kunde hoppa in då och då om det behövdes. Han frågade hur länge jag var ledig till. Är ju ledig 3 veckor innan LIAn börjar och så sa jag att jag ska ju köra upp till C-kort och så. Men han sa att jag hemskt gärna fick vara ledig de dagarna om jag ville jobba längre. Kul att han verkligen vill ha mig kvar på jobbet, då sköter man sitt jobb iaf :o)
Jag funderar på det... Att jobba längre. Men jag vet inte hur jag ska orka. Det är så mycket jag vill hinna med i sommar. Men pengarna... Är pengarna värt mer än att vila upp sig till LIAn?
Men hur ska man orka vara hemma i tre veckor när ens bror har semester två veckor till...? Man kan ju alltid bo på brandstationen hela hösten =o)
Måste plugga till uppkörningen oxå ju. Sen vill man ju tälta, spela paintboll, laserdome, bada mera, rida lite till...
Sen ska man städa rummet, tvätta pappas bil, köpa en bil till mig och dona den till min bil.

Jag vill, jag vill, jag vill!!

Men jag orkar ju inte allt... *suck*. Någon som har dunderhonung?
Solen skiner och jag vill ut i värmen. Men jag har ingen ork. Kanske tvätta pappas bil. Det borde ju inte vara så jobbigt. Men dessa dagarna är allt jobbigt för mig och frusterad blir man.
Övertid är det på lördag med. Fest i Salsjön på fredag då man ska dricka men är ändå frestad att ta och jobba för pengarna. Men då har jag jobbat 5 lördagar i rad... Kanske därför jag är trött?

Ps. Tittade nyss i almenackan där det står: "Det bästa sättet att få ett arbete att verka svårt är att skjuta upp det" Winston Churchill
Får väl vara envis som vanligt att göra de sakerna jag måste och se om jag hittar lite krafter undangömda någonstans :o)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits