300 till 301, kom

Tack för alla kommentarer. Betyder mycket för mig just nu.


I söndags blev det så fint i mitt rum efter att ha putsat fönster och satt upp adventsljusstake och nya gardiner. Ska snart sätta upp ljusslingan med alla möjliga färger för att lysa upp vardagen så mycket som möjligt.

I måndags var jag på Cardiologen. Fick skriva ner blodtryck, ta saturation, bädda sängar, ge mat, plocka ihop saker till glykosprov. Ja det vanliga...
Körde sen till syrran. Thias satt i vagnen när jag kom, lika glad att se mig. Jag gick runt med han i trädgården och han var så kelen, syrran sa att så kelen brukar han aldrig vara. Han visste väl hur han skulle göra sin Moster glad :o)
Käkade mat där så kunde jag stanna och bada honom. Han kissade i vattnet två ggr*skratt*. Kom hem klockan åtta på kvällen, trött och utsjasad. Men det var det värt :o)

Igår började dagen med ett varmt bad med musik på full volym. Ensam hemma *skönt*. Sen körde jag ner till lantan för att köpa mjöl, ägg och allt. Skulle baka tårta till kvällsövningen. Tog hela dagen. Glömde grädde och skulle köpa blockchoklad och mandariner. Kör ner till lantan igen. Kom hem. Glömt grädden. Vara bara att köra ner till lantan igen. Alltså mitt minne, jag blir knäpp...
Hann precis få klart tårtan innan jag skulle köra.

Denna gången var jag som skulle leda övningen medan LIA-F filmade. Brandmästaren J ringde jämnt min mobil eller ropade upp mig i radion för att ge en lägesrapport. Jag var ju SOS.
Övningen gick bra även denna gången och markörerna var fantastiskt duktiga.

Här ska de göra ett snabbuttag på patienten eftersom han är knappt vid medvetande. Fin bil va? ;o)
image217

Ambulansen står och tittar hur de sköter sjukvården, alltså är inte med i övningen. Brandmästaren står till höger och övervakar.
image213

Nu har de fått ut den första patienten och går på den andra bilen. Han som sitter i bilen har öppen lårbensfraktur och skriker efter sitt barn (som är avliden).
image214

Lite trångt i den lilla bilen...
image215

Nu kommer ambulansen....
image216

...och deltar i övningen... Många som trängs där inne ;o)
image218

Jag längtar till Revinge då man kan öva i massor :o) Men det är lite svårt när det är olika rutiner. På skolan lär man sig en sak och i Karlshamn gör de en annan sak. Så man får lära sig två rutiner när man fortfarande går i skolan.

Efter övningen bjöd jag på tårtan och vi gick igenom vad som gick bra och mindre bra på övningen. Man lär sig massor när man tittar på och får tips av ambulansen vad man kan göra vid olika skador.
Igår käkade jag inte frukost förrens vid ett. Sen hann jag inte äta innan jag körde till stationen. Tog en banan i bilen. Var lixom inte hungrig igår. Jag som alltid brukar vara hungrig. Får se om hunger kommer tillbaka idag. Men jag rör ju inte på mig så jag gör inte av med energi.

Hade kul igår, tetade med J så han drog ner min mössa framför ögonen :o)

Min bil är sjuk säger pappsen. Han skulle byta växellåda och ena saken efter den andra gick sönder. Men det var inte värre än att han kunde laga. Än så länge är det inget som kostar. Och så har han satt in temperaturmätaren. Extralysena ska snart på och bromsljuset i bakrutan ska lagas. Skulle ju beställa baklysen och det skulle inte komma förrens i januari*suck*. Jag vill ha sakerna nu!!
Är tacksam att pappsen lagar min bil. Fast instrumentpanelen vill inte riktigt som pappa vill.
Har lånat pappas bil ett par dagar, skönt att kunna se hastigheten :o)

Jo just det. När jag gick ut för att skrapa rutorna för att köra hem gick larmet. Och jag hade kortet i plåntan i väskan i bilen. Funderade ett par sekunder om jag skulle hinna. Nä..
Tyckte jag hörde bilbrand. Högtalarna går ju igång där ute med.
Så jag körde runt för att vänta på dom. Filmade när de kom med blåljus och sirener. Tyvärr kan jag inte lägga ut videor här =(
Följde efter dom*haha*. Tyckte jag var roligt. Första gången jag är ute på larm utan att vara med :o)
Det visade sen vara ett automatlarm på en skola. Inget allvarligt...

Nähe idag måste jag skriva en massa. Ligget mycket efter i skolarbetena...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits