Arbets-EKG

Igår körde jag mot Karlskrona vid åttatiden. Skulle göra arbets-EKG. Tyckte inte om den gnagande känslan inom mig. Kommer de hitta nåt?
När jag parkerade utanför drar jag handbromsen som lossnar! Eller ja, vajern gick av. Ringde pappa bildoktor och han gav mig rådet att parkera plant...
Jag hoppades att det inte var ett tecken på hur dagen skulle vara, ja menar det börjar ju bra eller hur?

Efter att noga fått läsa skyltarna och fått vänta en stund i väntrummet är det min tur. Byter om och blir uppkopplad på ett EKG. Jag hade visst ett par extraslag när jag låg där i sängen och väntade på att få cykla.
Men när jag cyklade såg hjärtat fint ut. Ja jag kollade även själv. Jag fick blåsa i en sån manick för att kolla luftkapaciteten i lungorna och det var inget att klaga på tyckte doktorn. Efter sådär 6 min började jag bli täppt i bröstet men läkaren lyssnade på bröstet och hörde ingenting och jag blåste fortfarande bra. Varför är jag då täppt i bröstet?
Jag cyklade i nio min sen orkade jag inte mer.

Jag låg på 120 %, alltså 20 % bättre kondis än medel i min ålder. Hallå! Jag har bara tränat ett fåtal ggr sen i somras, hur kan jag ha så "bra" kondis? Jag som tyckte att min kondis var körd i botten. Ja det är ju skönt att det ser lite ljusare ut.
De ska skicka resultatet till min läkare som ska höra av sig. Jag tror faktiskt jag börjar tjuvträna innan dess för det kändes bra och hjärtat verkade inte protestera över att anstränga sig.
Hurra!! :o)
Körde inom brandstationen när jag sen var i Karlshamn. Skulle lämna ett par skivor, föra över bilder på från USB-minnet till servern. Mitt gäng jobbade med så det blev lite kiv där.
De tjatade på mig att vara med i Blåljus Cup. Det måste vara en tjej på plan hela tiden annars får de inte spela. Jag skrev upp mig, hoppas fått upp flåset lite mer till den 28 dec. Jag kan ju inte svika brandmännen...

Körde vidare till Cardiologen. Skulle vara där på kvällen, 13.30 till 21.30. Gjorde väl det gamla vanliga, bäddade sängar, servade med nålar och blodprov, vände patienter, gick runt med kaffevagnen och gav de fika...
Ska vara med på en operation i Karlskrona där de går in i kärlet vid ljumsken till hjärtat :o)

Jag skrev aldrig om den jättetrevliga drömmen jag hade häromnatten. Det verkade som det var krig eller nåt. Jag sprang nerför en trappa i en lägenhet då någon började skjuta på mig nerifrån. Jag springer så snabbt jag kan uppåt igen och hoppas jag inte ska bli träffad. Springer in i en lägenhet i köket rätt så skräckslagen. Ser att en från min sida börjar slåss med en som skjöt mot mig. Jag får nästan panik eftersom jag inte har något vapen. Öppnar översta lådan, bara matknivar, andra lådan tar jag två stora köksknivar. Då kommer en in och jag försöker försvara mig, först vågar jag inte skada dom så illa utan mer risper dom med knivarna. Men sen börjar jag ligga risigt till och blir knivhuggen. Det är då jag kör in kniven i honom.
Sen hjälper en på min sida att dra ut en kniv jag har i armen. Kniven sitter längst med armen och kan riktigt känna när huden fläks upp.
Har läst att det betyder sex om man drömmer om knivar, pistoler m.m men jag kan lova att jag tänkte på allt annat än sex i den drömmen. Snarare fruktade för mitt liv.
Tur att jag inte drömmer hemska drömmar så ofta nu för tiden. Men vad får man allt i från? Inte fruktar jag för mitt liv när jag är vaken...

När det började bli lite ljusare, en gnutta ljusare i tillvaron så fick man reda på att mamma har ett skov på gång. Det innebär att hon kommer vara trött och ha ont under julen.
Oj vad jag ser fram emot julen.

Sen är jag alldeles för dum. Har fullt upp att fixa mina egna julklappar och så hjälper jag andra med sina julklappar till andra som jag inte ens ska vara med på.
Idag måste jag verkligen skriva på arbetet men så måste det pyntas här hemma. Det är iförsig kul. Men just nu orkar jag inte med julen. Men det hade varit gott med julskinkamackor...

Idag ska jag:
Handla en sak till mamma på Karlssons
Posta mammas julkort
Skriva arbete
Ringa och boka till operation jag ska vara med på
Köpa frimärke och posta julkort till brandstationen och kompisen I
Pynta julgranen
Skriva arbete
Bädda sängen med ju*ops*
Kolla hur mycket jag är skyldig pappa
Betala pappa
Betala räkningen på cdon
Skriva arbete
Gå en runda i det fina vädret
Ringa till bästa vännen som har det svårt just nu
Ev hitta på nåt med bästa vännen ikväll
Skriva mer arbete

Ja jag ska nog börja...


Dagens låt

Kommentarer:
Postat av: Felicia

Blåljus Cup låter kul
:) Låter som det gick bra för dig på arberts EKG :D jag hoppar att du blir bra snart :) arbetear du på cardiologen eller praktiserar du där ?

Postat av: Brandkvinnan

Hej Felicia =)
Ja Blåljus är jätteskoj, man blir lite mörbultad men det är det värt :o)
Ja det verkar gå åt rätt håll, läkaran friskförklarade mig i går*skönt*.
Jag praktiserar där, ska skriva om ett arbete om systematiskt säkerhetsarbete på den avdelningen. Inte så lätt :o)

2007-12-22 @ 12:14:34
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Felicia

hehe okej :D
nee va kul !! :D då är det träning som gäller nu framöver då eller :D
okej , nej det låter inte så lätt :P
Är det så när man läser på SMO att man bara kan bli godkänd på kurserna eller är det som
på gymansiet med G, VG och MVG ?

2007-12-28 @ 14:31:39
Postat av: Brandkvinnan

Ja det har redan blivit lite träning. Äntligen!
Ja man får två betyg. G eller IG. That´s it! Skönt att slippa pressen att få så högt betyg som möjligt men däremot ligger gränsen för G högre... 70-80 % tror jag G ligger på.

2007-12-28 @ 21:57:20
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Felicia

Okej, va bra :D tränar du gym och sånt också eller? eller springer du mest? har du gått i nån sport förresten? eller går i nu med kanske?

Ja det låter skönt. Jo jag förstår att kraven blir högra även på G nivå, att man ska ha ett visst antal rät toch så, men nu känns det alltid som att man måste vidareutveckla alla sina svar och analysera och gud vet vad för att få högra betyg. Men så är det väl inte för dig på SMO? Det är väl fakta svar mest. Rätt och korrekt eller vad man ska säga. fast i uppsatser och så kan jag ju förstå att man aksnke ska analysera lite. Men det är väl ofta så att man ska plocka ut det viktiga, det som bli väsentligt. Mycket avd et för att få Vg och Mvg
skolan för mig är oviktigt, som man ändå glömmer sedan. Man kommer ju ihåg det viktiga.

2007-12-30 @ 23:52:56
URL: http://feeliiciaa.blogspot.com/
Postat av: Brandkvinnan

Jag gymmade på stationen när jag var frisk. Nu har jag jullov så jag är inte på stationen så ofta. Nere på skolan gymmade jag nästan varje dag. Perfekt när det är gratis och bra lokaler...
Annars joggar jag mest. Cyklar är mer sällan nu tycker jag.
Jag har hållt på med lite olika sporter, modern femkapm, ridning, handboll, jujitsu...
Nu tränar jag inget. Hoppas att när jag flyttat hemifrån och "slagit mig till ro" kunna komma igång med något igen.
Nej det är väl inte så mycket med analysera. Men visst man ska kunna förklara brandförloppet och varför det blir si och så. Mycket plugg blir det.
Jag har haft problem med plugg nu för att jag är så pluggtrött. Gick ju NV och kom in på SMO direkt efteråt. Även om jag tycker ämnena nu är intressanta så får jag det svårt att fastna.
Skönt att det är mycket praktist på skolan...

2007-12-31 @ 00:43:56
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Felicia

A då förstår jag att du är skoltrött. NV är en ganska tuff linje ju. Jag skulle aldrig kunna gå den :P är för det första dålig i matte, sen är jag dyslektiker och har därför svårt med studieteknik. Jag får plugga väldigt mycket. Men jag går en praktisk linje som tur är, fast i vissa kurser blir det mycket att plugga också.

2008-01-01 @ 03:10:41
URL: http://feeliiciaa.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits