Elda ner (upp?) hus

I torsdags var jag på brandstationen. Mitt gäng skulle bränna ner ett hus :o)
Först hade de några insatser med rökdykning och släcka bränder. Jag är ju fortfarande inte frisk så jag kunde inte rökdyka. Men jag fick om jag ville så sugen var man ju...

Jag var utomhus och bevakade allt istället. Tog lite bilder, brottades med de andra. Jag vann faktiskt en gång mot brandmästaren*haha* :o)
Jag fick även ett nytt smeknamn när de bad mig hämta ett koben. Men hon står ju där säger S... Sen kallade han mig för koben hela dagen... tack *fniss*.

Första insatsen...
image219

Ryker lite....
image220

Skiftbyte...Två rökdykare är där inne medan rökdykarledaren sitter utanför dörren. Ett nytt gäng är beredda för att gå in...
image221

Brinner lite i köket.
image222

Står utanför fönstret och tar lite bilder.
image223

Var varmt om handen :o)
image224

Fönstret gick sönder mer och mer..
image225

Hehe M ska göra sig starkare på bild :o)
image226

Nu brinner vardagsrummet...
image229

Bilden blev lite dålig men det syntes tydligare i verkligheten att lågorna kröp i taket...
image228

Vid detta laget tog batterierna slut i min kamera. S mobbade mig för dålig planering :o) Jag var en aning arg på mig själv. Det bästa har ju inte kommit än!!
Men andra hade digitalkameror som jag med tog bilder med så jag ska försöka få dom. Fint ju när hela huset stod i ljusan låga. Men varmt blev det. Siktade med värmekameran, 550 grader...

Vi käkade korv och drack julmust medan huset brann. Sen fick jag köra och tanka tankbilen på brandstationen så jag missade när huset föll ihop. Men jag fick istället köra tankbil fram och tillbaka som tröst :o)
Vilken underbar dag det var. Vi låg utsträcka i gräset när vi ätit och D hade min mage som huvudkudde*fnys* :o)
Trivs verkligen med mitt gäng och hoppas att jag någon gång får jobb i det gäng. Det är inget fel på de andra gängen, trivs bra där med men som sagt, har ett favvogäng...
När huset var som en ruin så puttade vi in lite väggar. Garaget skulle med eldas ner så när det var bara väggar kvar höll jag på att riva ner dom :o) Var kul att riva och slita.

Igår var jag på Cardiologen men slutade rätt tidigt. Körde hem och sov ett par timmar på soffan.
Fick dra ut en kanyl igen :o) Hämtade saker och tog saturation. Höll handen på en tanta som hade ont. Hon höll min hand hårt och lutade huvet mot min arm. Jag trodde faktiskt att slutet var nära för henne. Usch, stackarn...


Idag var jag med min bror i stan och handlade julklappar och presenter. Nu är jag snart klar :o) Ska svepa in några stycken med.
Känns skönt när det börjar bli avklarat. Köpte blommor och tackkort till pappa för att han lagat min bil. Det var visst inte heller gratis utan han hade köpt en del grejor så räkningen blev 861 kr. Som tur var så fixade han en växellåda som inte behövdes betala, annars hade det blivit dyrt!

Nähe vi ska snart ha kinamat*mumma*..

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits