Happy New Year!

Eftersom de flesta bloggare redan summerat 2007 och stakat ut vad de ska göra 2008 tänkte jag göra detsamma.

2007 har varit ett känsloladdat år med många motgångar och även medgångar.
För snart ett år sedan var jag djupt nere i en svacka och visste inte hur jag skulle ta mig upp igen. Jag hade kört slut på mig totalt med mina krav och andras problem som även blev mina.
Lära sig Barn-HLR två dagar efter systersonen var nära att dö i RS-virus (han blev helt blå) var en av de psykiskt jobbigaste jag varit med om. Sitta där på knä framför barndockorna och göra prov i HLR när jag tänkte på Thias och inte visste om han skulle klara sig var frusterande. Att jag tog mig samman och kopplade bort känslorna och klarade provet galant förstår jag inte idag.
Nu är det över och Thias är frisk som en prins även om man inte kan låta bli att bli rädd när han hostar eller sväljer fel... Han har varit solstrålen hela 2007 och kommer vara det i hela mitt liv.

Skolan var både jobbigt och jäkligt rolig. Men det var skönt att komma hem över sommaren och termin 3. Ser fram emot termin 4.
Sommaren var väl inte världens bästa. Det fanns bättre jobb och trivsammare arbetsmiljö...
Hoppas på ett sommarvik på brandstationen 2008.
I somras tog jag även C-körkort vilket skulle leda till de häftigaste upplevelserna jag varit med om. Har fått köra brandbilar så många ggr att jag glömt att räkna. Det har varit kul, lärorikt men även mer självförtroende när brandmännen låter mig köra brandbilar för miljonbelopp.
Att de även släpper iväg mig själv för att köra och tanka tankbilen på 26 ton är en mäktig känsla. Kan aldrig tacka min brandstation tillräckligt för det de har gjort mig.
Börjar jag tvivla på mig själv eller ge upp hoppet behöver jag bara en dag med mitt gäng och det minsta tvivel är borta. Det är brandman jag vill bli och SKA BLI!!
2008 är ett viktigt år. Det är det året jag slutar skolan och ska ge mig ut i arbetslivet på riktigt. Det är det året jag förhoppningsvis kan flytta hemigfrån och få ett eget liv.
Det är det året jag hoppas kunna ut och resa och även vara brandvakt på STCC.

Kvällen kommer festas med vänner. Blir lite alkohol och raketertändande.
Lämnar 2007 och ser fram emot ett bättre 2008.
Skål och
Gott Nytt År!!

Kommentarer:
Postat av: Anna

Jag har inte missat ditt mail, kommer svara så du inte tror jag glömt dig!

2008 kommer bli alldeles fabulous! gott nytt år på dig!

Postat av: Felicia

Gott nytt år! :)

2008-01-01 @ 02:58:03
Postat av: Brandkvinnan

Anna: Det är ingen fara ;o)
Ja jag tror 2008 kommer bli ett toppenår :o)
God fortsättning!

Felicia: God fortsättning på dig! :o)

2008-01-01 @ 13:44:08
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se
Postat av: Teller

Gott nytt år :D

2008-01-01 @ 15:10:16
URL: http://victoriaa.bloggspace.se
Postat av: Brandkvinnan

Teller: God fortsättning! :o)

2008-01-02 @ 11:16:06
URL: http://www.brandkvinnan.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits